Promocja w Internecie: ogólnokrajowa czy lokalna ?

Promowanie salonu kosmetycznego w Internecie to już właściwie standard. Nie zadajemy więc sobie pytania czy warto, bo warto na pewno. Pojawia się jednak inne pytanie: jak? Co miesiąc powstają nowe portale poświęcone branży kosmetycznej, gromadzące adresy salonów i opinie klientek. To oczywiście bardzo fajne zjawisko, pod warunkiem, że portale są odpowiednio pozycjonowane, a serwisy konsumenckie monitorowane pod kątem ewentualnego negatywnego marketingu, sianego przez konkurencję. Coraz mniej takich miejsc w Internecie, które w atrakcyjny sposób pokazałyby nasz salon bez żadnych opłat. Jeśli już więc decydujemy się zapłacić za taką reklamę, przydałoby się zastanowić, na co możemy liczyć ze strony portalu, tzn. jakie są szanse, że płatna informacja zamieszczona w Internecie trafi do naszych potencjalnych klientek?

Gdy reklamujemy bądź co bądź lokalną usługę kosmetyczną na dużych, ogólnopolskich portalach, w grę wchodzi duża liczba wyświetleń ze strony niekoniecznie zainteresowanych usługą użytkowników. W statystykach portalu znajdziemy dane mówiące nam o tym, jak popularnym jest on źródłem informacji. Jeśli reklama w serwisie jest płatna według stawek CPM (czyli określona stawka za 1000 kliknięć), a przy tym serwis odnotowuje bardzo dużo wejść z różnych części kraju to taka forma promocji niekoniecznie będzie dla nas korzystna – no, chyba że reklama połączona jest z geotargetowaniem, czyli działaniami mającymi na celu dotarcie do grupy zamieszkującej konkretny obszar. W innym przypadku ogólnopolska reklama (np. bannerowa) usługi, którą świadczymy lokalnie jest bez sensu. Artykuły sponsorowane to kolejny popularny sposób na reklamowanie salonów kosmetycznych. Przed zamieszczeniem artykułu w jakimkolwiek serwisie zastanówmy się, jaki efekt chcemy osiągnąć – jeśli reklamujemy pojedynczy salon kosmetyczny zlokalizowany w mniejszej miejscowości, zdecydowanie lepiej zrobimy, jeśli do zamieszczenia artykułu wybierzemy popularny portal lokalny. W przypadku salonu lub SPA zlokalizowanego w Warszawie, bądź gdy chcemy zareklamować całą sieć salonów w różnych miejscach Polski, warto wybrać serwis ogólnopolski.

Promując nasz salon w Internecie warto mieć na uwadze dialog z potencjalnymi klientkami. Idealnym miejscem do tego są lokalne fora internetowe. Warto pytać o możliwość tej formy reklamowej w redakcjach lokalnych portali – bardzo możliwe, że w wielu przypadkach za udzielanie się na forum nie będziemy musieli płacić lub zapłacimy niewielką kwotę. Jeśli już decydujemy się rejestrować na forum, róbmy to pod nickiem swojego salonu – wówczas możemy umieścić w podpisie adres strony www salonu, bądź jego adres faktyczny. Unikajmy podawania się za swoje klientki – wiele salonów podejmuje się takich praktyk i w większości przypadków wcale nie przynosi to wymiernych korzyści. Co innego, gdy będziemy zachęcać nasze klientki do wypowiadania swoich obiektywnych opinii o naszych usługach w Internecie – drobny upominek, czy zniżka na kolejną usługę może być tu skuteczną motywacją.

Podsumowując:

Zalety lokalnych portali:

  • większe prawdopodobieństwo natknięcia się na potencjalnych klientów (zawężenie reklamy do danego regionu)
  • zazwyczaj niższe ceny reklamy (w porównaniu do portali ogólnopolskich)
  • często możliwość dialogu z potencjalnymi klientkami na forum
  • lepsze zorientowanie w lokalnym rynku, a także w opiniach ludzi o naszym salonie – gdy aktywnie uczestniczymy w życiu lokalnego portalu, wiemy co mówi się o naszym salonie, ale również o salonach konkurencyjnych, co często jest powodem do nauki.

Tags: , , ,

  • eversun - www.spaexpert.pl - sponsor bloga

    Solaria leace Solaria stojce Urzdzenia kosmetyczne do ciaa Urzdzenia kosmetyczne do twarzy
  • Podobne artykuły

    Odpowiedz , lub obserwuj wpis.

    Jedna Odpowiedź to “Promocja w Internecie: ogólnokrajowa czy lokalna ?”

      4Avatars v0.3.1 v0.3.1
    1. Grażyna napisał/a::

      Potrzebuję pilnej porady, mam sprzęt do kawitacjii( w tym sonoforeza,mikromasaż,) z której firmy zamówić dobre preparaty do zabiegów ? odwiedziłam sporo stron w internecie ,każda firma zapewnia że jest najlepsza , a Waszym zdaniem ?
      Chcę dodać że ,usługi będą oferowane i w gabinecie i w domu , czekam na szybką poradę

    Odpowiedź

    Musisz byZalogowany aby napisa komentarz.

    Wyposażenie Salonu Kosmetycznego
    Bądź na Bieżąco


    Własna strona za 60 zł !!
    Rekomendacja mojsalon.pl
    salon kosmetyczny bez tajemnic

    Nowość! Teraz salony recenzowane w dziale "Wnętrza salonu" zyskują status polecanych przez naszego bloga. Szczegóły tutaj. Zgłoś także swój salon - to niepowtarzalna szansa na jego darmową promocję!
    Kontakt
    Wahasz się w wyborze sprzętu do swojego salonu kosmetycznego? Ekspert firmy Eversun służy swoim doświadczeniem. Jeśli chcesz pogadać z kimś o swoich planach i oczekujesz porady, napisz do mnie lub zadzwoń:

    Kontakt e-mail: magda@eversun.pl
    Telefon: 583500077
    W naszym sklepie
    Zapraszamy do naszego sklepu www.eversun.pl
    Interaktywnie