Salon kosmetyczny a franczyza – czy to się opłaca?

Choć salonów kosmetycznych w Polsce ciągle przybywa, mało który właściciel takiego obiektu decyduje się na wejście do sieci franczyzowej. Powodów może być kilka: franczyza kojarzy się przede wszystkim z dużymi obiektami – osoby planujące mniejsze przedsięwzięcie często (niesłusznie) wykluczają ją już na starcie. Kolejną kwestią są opłaty związane z franczyzą – rozwinąć biznes nie jest łatwo, salony przez wiele miesięcy walczą o zdobycie stałego klienta i zwiększenie obrotów – nic więc dziwnego, że mało który salon chce się dzielić swoim zyskiem z firmą, która udostępnia mu swoje logo. Poza tym pozostaje kwestia samodzielności: wielu właścicieli obawia się, że wejście w system franczyzowy spowoduje, iż większość decyzji będą musieli konsultować z franczyzodawcą, na co niekoniecznie mają ochotę. Stąd więc niewielki odsetek salonów firmowanych znanym logotypem. Czy zatem franczyza w salonie kosmetycznym nadal będzie zarezerwowana dla dużych, drogich obiektów w miastach wojewódzkich? Odpowiedź jest jednoznaczna: NIE.

Nowe podejście do franczyzy

Wszystkie najważniejsze cechy, które dotychczas zniechęcały inwestorów do wchodzenia w system franczyzowy mogą odejść w zapomnienie. Można bowiem korzystać z dobrodziejstw tego modelu bez fundowania sobie szeregu ograniczeń i zacząć czerpać z franczyzy to co najlepsze. Bo franczyza, to nie tylko znane logo – to przede wszystkim solidne, podbudowane doświadczeniem know-how, które pozwoli uniknąć wielu błędów podczas zakładania salonu i jego prowadzenia. Dziś przedstawimy Wam nowoczesną franczyzę na przykładzie oferty firmy Abacosun, która od 15 lat współtworzy branżę kosmetyczną w Polsce.

Maksimum zysków, minimum kosztów

Ideą franczyzy Abacosun jest minimum zobowiązań przy maksymalnych możliwych korzyściach płynących dla salonu. Firma zapewnia współpracującym salonom:

  • Pomoc na starcie – w tym:

– wsparcie projektanta wnętrz, gotowe elementy wystroju salonu,

– pomoc w uzyskaniu dotacji,

– zniżki na sprzęt i kosmetyki,

– gotowy plan pracy dla salonu, który znacznie usprawni organizację w firmie.

  • Pomoc w zarządzaniu salonem:

– profesjonalne wsparcie księgowe, marketingowe,

– dostęp do profesjonalnych szkoleń,

– spójne materiały promocyjne i reklamowe,

– dostęp do zakupów w firmie po atrakcyjnych cenach.

Oferta dotyczy zarówno małych, jak i dużych gabinetów – w tym również tych, które już istnieją i chciałyby przystąpić do sieci. We franczyzie Abacosun nie ma obowiązku dzielenia się z firmą zyskami – zamiast tego wprowadzono niską, niezmienną opłatę franczyzową, która pokrywa część kosztów bieżącej pomocy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie Abacosun i zasadach współpracy, zadzwoń lub napisz do nas – redakcja MójSalon.pl udzieli odpowiedzi na Twoje pytania.

Dodaj komentarz