Dobra inauguracja sezonu letniego w salonie kosmetycznym

Lato jest sprzyjającym okresem dla salonu kosmetycznego: Polki przed wyjazdem na wakacje ze zdwojoną energią podchodzą do kwestii pielęgnacji skóry i wymodelowania sylwetki. Jak wykorzystać ten okres dla pozyskania nowych klientów?

[member]

Zainteresuj kobiety czymś wyjątkowym

W każdym mieście są dziesiątki, często nawet setki, salonów kosmetycznych. Właściciel i managerowie każdego z nich marzą o tym, by ich obiekt funkcjonował jak najlepiej i przynosił zyski. Jak od planów przejść do realizacji? Przede wszystkim trzeba robić coś ponad standard.

Co rozumiemy poprzez standard? Zwyczajowe organizowanie promocji, zniżki na sezonowe zabiegi, przygotowywanie specjalnej oferty na lato (SPA z naciskiem na wakacyjną nutę). Tak postępuje większość salonów, trudno zatem oczekiwać, by to działanie przełożyło się na znaczny wzrost zysków. Należy wyjść naprzeciw klientkom i zaoferować im coś, czego nie oferuje konkurencja. Podajemy dobre sposoby na przyciągnięcie ich uwagi.

Wyjdź naprzeciw klientce. Dosłownie.

Salon kosmetyczny jest miejscem kładącym duży nacisk na przytulność i zachowanie prywatności. To klient wchodzi i wychodzi z salonu, kosmetyczka natomiast tkwi na swoim stanowisku pracy i nie jest widoczna dla setek przechodniów. Nie możemy zapominać jakie wrażenie robi na potencjalnych klientkach bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem. Jest znacznie skuteczniejszy od najpiękniejszego szyldu i najbardziej przemyślanej reklamy. Jest piękna pogoda – otwórz drzwi swojego salonu i zaplanuj akcję przed jego wejściem. Możesz rozstawić stolik i krzesełka, wystawić planszę informującą o charakterze akcji. Jeśli dysponujesz próbkami kosmetyków i opakowaniami testowymi, spraw, by były widoczne. Wręczaj kobietom wizytówki i ulotki informujące o dniu otwartych drzwi. Możesz pójść dalej i ogłosić konkurs, wydrukować ulotki informacyjne i rozdawać je przed salonem. Wystarczyłoby, żeby kobiety zarejestrowały się do newslettera na stronie salonu, a spośród subskrybentek wyłonione zostałyby laureatki nagród kosmetycznych. Koszt akcji wraz z wydrukowaniem ulotek nie przekroczy 250 zł. Jeśli się przyłożysz, Twój zysk wzrośnie o wielokrotność tej kwoty.

Zorganizuj ciekawe spotkanie

Jeśli wymyślisz ciekawy temat i zaaranżujesz spotkanie w swoim gabinecie, możesz mieć pewność, że lokalne media chętnie podejmą z Tobą współpracę w tym temacie – opublikują news w portalu, wydrukują artykuł w gazecie, wspomną o akcji w radiu. Temat musi być chwytliwy, potrzebny i na czasie. Lato to doskonała okazja do zadbania o linię – można więc urządzić w salonie dzień darmowych konsultacji w ramach którego obliczano by BMI klientki, mierzono tkankę tłuszczową, określano stopień cellulitu i oczywiście proponowano indywidualny sposób na poprawienie kondycji skóry i sylwetki. Do współpracy można by zaprosić np. instruktora z zaprzyjaźnionego fitnessclubu – dla uczestniczek akcji przygotowano by atrakcyjne zniżki na fitness i zabiegi w Twoim gabinecie. Taka akcja to właściwie darmowy sposób na wspaniałą reklamę i podkreślenie profesjonalnego wizerunku gabinetu. [/member]

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.