Z cyklu “Problemy i wybory”: Nazwa salonu kosmetycznego

Niby prosta rzecz – zdawałoby się, że jedna z pierwszych, jakie przychodzą nam do głowy, gdy w ogóle pomyślimy o otwarciu salonu. Nie zawsze. Tak naprawdę nazwa jest bardzo istotna i może się okazać zarówno genialnym, jak i zupełnie nieudanym posunięciem. Jest to jeden z tych detali, które pracują na naszą rozpoznawalność, unikalność i ułatwiają, bądź utrudniają zapamiętanie firmy przez potencjalnego przechodnia, który może stać się naszym klientem. Dziś postaram się udzielić kilku rad wszystkim tym osobom, dla których zdecydowanie się na odpowiednią nazwę jest niezwykle trudne – zatem jeśli szukasz inspiracji a także chcesz poznać „za i przeciw” dla różnych nazw salonu ze strony osoby trzeciej, to jest właśnie notka dla Ciebie.

Cechy dobrej nazwy salonu kosmetycznego:

łatwa do zapamiętania – pierwszy istotny punkt. To tak jak z nazwą zespołu, projektem logo, tytułem filmu – albo zapada w pamięć, albo nie. Istnieją takie nazwy, które pamiętać będziemy, nawet jeśli ktoś zapyta nas o nie przerywając sen o drugiej w nocy. I są takie, których nie pamiętamy w środku dnia, choćbyśmy głowili się dwie godziny. Nasza nazwa ma wpadać w ucho, przyciągać wzrok i stwarzać dogodne warunki do przechowania jej w pamięci dłużej niż kilkanaście sekund,
łatwa do wymówienia – kolejny aspekt, nie zawsze oczywisty. Z czym kojarzy się nam salon kosmetyczny? Bardzo często z czymś ekskluzywnym, z doświadczeniami nie tylko fizycznymi, ale też z szansą na odprężenie umysłu. To jest oczywiście piękny pretekst, który nasuwa nam na myśl egzotyczne, albo niezwykle wyszukane nazwy obcego pochodzenia. Zanim podejmiemy ostateczną decyzję, warto jednak zapytać osób nie zainteresowanych bezpośrednio problemem, czy nazwa jest wg nich chwytliwa i nie nastręcza trudności z wymówieniem. Dla wielu osób przykładowe „savoir vivre” jest tak proste do wymówienia jak „dzień dobry” – ktoś inny może mieć z tym samym duży problem. Tak samo może być z obco brzmiącą nazwą salonu, która może zostać niepoprawnie odczytana, wprowadzić w zakłopotanie i nie zostać zapamiętana,
adekwatna – niech kojarzy się w pewien sposób nie tylko z typem świadczonych usług, ale charakterem naszego gabinetu, stylem, w jakim został on zaprojektowany – nadając salonowi orientalną nazwę możemy liczyć na to, że klient, który do nas przyjdzie, oczekiwać będzie zapewne orientalnego wystroju, być może jakichś specjalnych zabiegów o orientalnym pochodzeniu. Trudno dostosowywać wystrój do nazwy, zatem najpierw zastanówmy się, jaki charakter będzie miał nasz salon, co go wyróżnia, do czego ma nawiązywać ofertą i wystrojem – potem przyjdzie czas na szyld,
oryginalna – jeśli w okolicy funkcjonują dwa gabinety medycyny estetycznej, jedno spa i jeden salon fryzjerski o zbliżonej, bądź identycznej nazwie, jaka będzie nasza rozpoznawalność? Musimy być unikalni: klientka, mówiąca koleżance „byłam wczoraj na masażu w XYZ” nie będzie wówczas musiała tłumaczyć, w którym XYZ była – będzie to oczywiste. Niepowtarzalna nazwa wyróżni nas na tle konkurencji, stanie się jednym z naszych znaków rozpoznawczych – kluczem do sukcesu jest podanie usługi w unikalny, intrygujący sposób, odpowiedni szyld na pewno w tym dopomoże.

Te cztery powyższe cechy uważam za najistotniejsze w wyborze nazwy. Prócz tego najlepiej, aby nie była nazbyt długa – jeśli planujemy posługiwanie się indywidualnym logo, warto wyobrazić sobie, jak wymyślona nazwa będzie wpasowywać się w ogólną koncepcję – czy sensowne wpasowanie jej w znak firmowy nie będzie zbyt dużym wyzwaniem? Czy nie straci ona na czytelności? Przy zbyt długiej nazwie ponownie pojawiać się mogą problemy z jej zapamiętaniem. Nazwa składająca się z jednego, dwóch słów to moim zdaniem najlepsza opcja.

I jeszcze kilka rad:

  • podchodząc do wymyślania nazwy salonu kosmetycznego pomyśl, jakie chciałbyś, aby sprawiała ona wrażenie: czy ma intrygować, wzbudzać wrażenie promującej miejsce niezwykle eskluzywne, czy może ma zadanie mówić: „przyjdź do nas – na pewno znajdziesz coś dla siebie”. Pomyśl, kto jest Twoim klientem docelowym, jaka jest Twoja oferta, jaki klimat panuje w salonie i postaraj się to pogodzić ze swoją koncepcją,
  • w fazie wymyślania noś ze sobą notatnik, kawałek kartki, cokolwiek, gdzie można zapisać potencjalne pomysły – nie uwierzysz, jak szybko ciekawy pomysł może wylecieć z głowy, mimo że 15 minut wcześniej wydawało się, że nie ma opcji, byś go zapomniał,
  • jeśli masz ku temu predyspozycje, baw się słowem – może uda Ci się połączyć jakieś wyrazy w jeden, świetnie charakteryzujący Twój salon, czy stworzysz zupełnie nowy wyraz, idealnie pasujący na łatwą do zapamiętania i wpadającą w ucho nazwę,
  • konsultuj swoje pomysły z ludźmi – czasami obiektywna rada jest naprawdę cenna i pomaga trzeźwo spojrzeć na to, co 5 minut wcześniej wydawało się esencją oryginalności i wysublimowania.

Gdy przeanalizujesz charakter swojego salonu, jego atmosferę i to, jakie są Twoje oczekiwania co do odbioru tego miejsca przez klientów, będzie Ci dużo łatwiej wymyślić coś naprawdę trafnego. Nazwa ma w końcu charakteryzować Twój gabinet, być znakiem rozpoznawczym – dobry pomysł na nazwę salonu będzie stanowić duży atut, da mu unikatowość – spełni po prostu swoje zadanie i o to tu chodzi.

Tyle napisałem na temat wyboru nazwy, wypadałoby dodać na koniec jakąś inspirację:

Pamiętacie, gdy pisałem o zabawie słowami? Nazwa “looksus” kojarzy się z dwiema istotnymi dla salonu kosmetycznego cechami: po pierwsze wygląd (look), po drugie luksus. Całość uzupełniona o estetyczne logo – przykład bardzo dobrej nazwy ubranej w ciekawą formę. Logo pochodzi ze strony salonu Looksus (www.looksus.pl). Adres salonu: ul. Borelowskiego-Lelewela 5 30-108 Kraków.

Tags: , ,

  • eversun - www.spaexpert.pl - sponsor bloga

    Solaria leace Solaria stojce Urzdzenia kosmetyczne do ciaa Urzdzenia kosmetyczne do twarzy
  • Podobne artykuły

    Odpowiedz , lub obserwuj wpis.

    Jedna Odpowiedź to “Z cyklu “Problemy i wybory”: Nazwa salonu kosmetycznego”

      4Avatars v0.3.1 v0.3.1
    1. Kinga BG napisał/a::

      Witam, na etapie wyboru nazwy warto pomyśleć o tym czy nasze propozycje bedą dostępne także jako nazwa domeny (adres strony internetowej. Można to łatwo sprawdzić wpisując w google: domeny i wchodząc na jakąkolwiek stronę firmy, która oferuje sprzedaż domen. Wówczas w pasku “wyszukaj domenę” możemy przetestować czy nazwa, którą wybraliśmy ma wolna domenę. (najlepiej jeśli jest to domena .pl, .com lub com.pl). Mając wybrana nazwę z wolna domeną warto zakupić taka domenę (aby nam nikt jej już nie podebrał:)
      Pozdrawiam, Kinga http://www.basegraphics.pl

    Odpowiedź

    Musisz byZalogowany aby napisa komentarz.

    Wyposażenie Salonu Kosmetycznego
    Bądź na Bieżąco


    Własna strona za 60 zł !!
    Rekomendacja mojsalon.pl
    salon kosmetyczny bez tajemnic

    Nowość! Teraz salony recenzowane w dziale "Wnętrza salonu" zyskują status polecanych przez naszego bloga. Szczegóły tutaj. Zgłoś także swój salon - to niepowtarzalna szansa na jego darmową promocję!
    Kontakt
    Wahasz się w wyborze sprzętu do swojego salonu kosmetycznego? Ekspert firmy Eversun służy swoim doświadczeniem. Jeśli chcesz pogadać z kimś o swoich planach i oczekujesz porady, napisz do mnie lub zadzwoń:

    Kontakt e-mail: magda@eversun.pl
    Telefon: 583500077
    W naszym sklepie
    Zapraszamy do naszego sklepu www.eversun.pl
    Interaktywnie