Czym jest kod PKD?

Ze skrótem PKD większość kosmetyczek spotyka się w chwili, gdy wnioskują o dotację lub gdy zakładają działalność gospodarczą. Dziś wyjaśniamy co kryje się pod tym pojęciem.

PKD jest to nic innego jak skrót od Polskiej Klasyfikacji Działalności, stanowiącej podział rodzajów działalności gospodarczej realizowanych przez podmioty gospodarcze.

W przypadku salonu kosmetycznego kod PKD to 96.02.Z a jego nazwa to: “Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne” – taki symbol i opis podajemy na jednej z pierwszych stron wniosku o dofinansowanie z Urzędu Pracy. Ten symbol dotyczy zarówno gabinetów kosmetycznych jak i fryzjerskich. Co istotne, kod ten nie obejmuje działalności salonów tatuażu.

Jeśli planujemy prócz kosmetyki i fryzjerstwa działać także w innym zakresie (np. sprzedaż kosmetyków) będzie konieczne uwzględnienie tego poprzez wpisanie odpowiedniego kodu PKD.

Poniżej podajemy pozostałe kody, które najczęściej przydają się w branży kosmetycznej:

96.09.Z Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana – w tej podklasie znajdują się salony tatuażu oraz piercingu

47.75.Z Sprzedaż detaliczna kosmetyków i artykułów toaletowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach – ta podklasa obejmuje sprzedaż kosmetyków osobom prywatnym (np. klientkom salonu)

Dodaj komentarz