3 rady jak zwiększyć zarobki w salonie kosmetycznym

salon020Gdyby zapytać 100 właścicieli salonów kosmetycznych, jakie są ich priorytety na nadchodzący rok, wielu z nich odpowiedziałoby zapewne: „Zwiększenie dochodów salonu”. To normalne, że gdy prowadzimy biznes, zależy nam na ciągłym rozwoju, większej grupie klienteli, wreszcie, na rosnących obrotach. Nie zawsze jednak wiemy, jak się do tego zabrać. Prezentujemy 5 rad, jak ułatwić sobie zwiększenie zarobków za pomocą różnych działań.


    [member]

  1. Dostosuj promocję do potrzeb salonu – większość salonów oferuje klientom promocje, ale często są to oferty nie do końca przemyślane od strony ich użyteczności. Promocja ma nie tylko zachęcać klientki do korzystania z usług, ale przynosić nam konkretne korzyści. Zatem gdy w salonie pojawiło się nowe urządzenie czy marka kosmetyków, warto wprowadzić interesującą promocję z nimi związaną. Jeśli w salonie jedne usługi sprzedają się zdecydowanie słabiej niż inne, możemy wprowadzać pakiety typu „słabiej sprzedający się zabieg + popularna usługa”. Jeśli w salonie najlepiej schodzą zabiegi na paznokciach, a słabo sprzedaje się kosmetyka pielęgnacyjna, możemy zaproponować klientkom atrakcyjny rabat na tę ostatnią.
  2. Podtrzymuj zainteresowanie usługami – często jest tak, że usługa podstawowa świadczona przez salon okazuje się usługą sezonową. Jeśli w naszym salonie główne zyski czerpiemy z solarium, powinniśmy zadbać o to, by zainteresowanie usługą nie spadało drastycznie w słabszych dla branży miesiącach. Wiele salonów notuje spadek zainteresowania usługami solaryjnymi jesienią, gdy u klientek utrzymuje się jeszcze letnia opalenizna, a do zabawy sylwestrowej zostały całe miesiące. Dla salonu, który utrzymuje się głównie z opalania może to być nie lada problem. Warto zatem skierować ofertę do osób potencjalnie zainteresowanych solarium właśnie w tym czasie, np. do kobiet i mężczyzn źle reagujących na mniejszą ilość światła słonecznego jesienią i zimą.
  3. Pomyśl o dodatkowym zarobku – interesującą opcją zwłaszcza dla salonów o wąskiej ofercie jest podnajęcie stanowiska specjalistce z dziedziny, której nasz salon nie ma jeszcze w ofercie. Jeśli więc mamy trochę wolnego miejsca w salonie i szczerą chęć zwiększenia liczby klientek w salonie, warto jest poszukać współpracującej fryzjerki, stylistki, masażystki, bądź wizażystki, która płaciłaby nam za wynajęcie stanowiska, a jednocześnie przyciągnęła do salonu swoje dotychczasowe klientki. Ile można w ten sposób zyskać? Kwoty wynajmu pomieszczenia w salonie położonym w małym mieście wahają się średnio od 300 do 700zł. Salony położone w dogodnej lokalizacji większego miasta mogą za wynajęcie stanowiska zyskać nawet powyżej 1000zł miesięcznie. Prócz samej korzyści pieniężnej jesteśmy w stanie w ten sposób przyciągnąć do salonu nową grupę klientek, w tym te klientki, które dotychczas korzystały z usług współpracującej z nami osoby, gdy ta pracowała w innym miejscu.
Pamiętaj, że jako członkowi klubu VIP przysługuje Ci 5% zniżki na zakupy w naszym sklepie. Aby skorzystać ze zniżki, wpisz w szczegółach zamówienia kod: mojsalon232.
www.eversun.pl
www.eversun.pl/profesjonalne

[/member]

Dodaj komentarz