Z cyklu “Problemy i wybory”: Solarium w salonie kosmetycznym

“Kupić, czy nie kupić” – to pytanie zadaje sobie wielu właścicieli salonu kosmetycznego podczas kompletowania oferty gabinetu. Chodzi oczywiście o wprowadzenie do wachlarza usług solarium. Już od dłuższego czasu łóżka opalające wzbudzają sprzeczne emocje, natłok informacji w mediach na temat szkodliwości opalania dzieli opinię publiczną na dwa obozy: za i przeciw. Podczas gdy zwolennicy rzucają argumentami jednoznacznie określającymi solarium jako pożyteczne i bezpieczne, przeciwnicy wymieniają szereg niebezpieczeństw, jakie czekają na potencjalnego klienta branży solaryjnej. Jak to zwykle bywa, prawda leży pośrodku, a kluczem do niej jest umiar i edukacja. “Jaka edukacja?” – można by zapytać. A właśnie taka, która pozwoli klientowi na umiejętne korzystanie z opalania w solarium oraz da konieczną wiedzę personelowi naszego salonu. To będzie temat dzisiejszej notki.

Wprowadzając do oferty salonu możliwość korzystania z solarium musimy być nastawieni na zapewnienie naszemu klientowi bezpieczeństwa podczas opalania. Aby opalanie było bezpieczne i przyniosło oczekiwane rezultaty, konieczne jest dokładne przestrzeganie zasad korzystania z łóżek opalających, indywidualne podejście personelu do każdego klienta, edukowanie osób korzystających z opalania w naszym salonie w możliwie jak najbardziej przystępny sposób. Zacznijmy od sprawy samego sprzętu. Gdy ktoś pyta mnie, na co powinien zwracać uwagę kupując łóżko opalające, odpowiadam, żeby przede wszystkim kierował się rozsądkiem i kupował u sprawdzonego źródła. Solaria są wyposażone w mnogość specjalnych zabezpieczeń, umożliwiających wykrycie wszelkich usterek, np. uszkodzonego filtra. Te zabezpieczenia to nasz sprzymierzeniec w trosce o skórę klienta i jego bezpieczeństwo, warto o tym pamiętać. Prócz zabezpieczeń producenta są również konieczne inne działania, mające na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa osobom korzystającym z naszego solarium. Nieodzowny jest zatem personel dysponujący odpowiednią wiedzą o fototypach skóry, właściwościach poszczególnych łóżek i odpowiednim czasie opalania. Osoba odpowiadająca za kontakt z klientem w solarium musi umieć doradzić klientce odpowiednie łóżko, czas opalania, umieć dobrać kosmetyk solaryjny, czasem również udzielić rady dotyczącej bezpiecznej liczby wizyt w solarium w ciągu miesiąca. Do solarium przychodzą zarówno osoby o ciemnej karnacji, jak i te o jasnej i delikatnej. W ciągu roku są takie momenty, gdy obroty solarium są zauważalnie wyższe, np. w czasie studniówek, gdy młodzież chce zabłysnąć na balu złocistą skórą. Dla wielu dziewczyn właśnie okres przedstudniówkowy jest powodem pierwszego zetknięcia z solarium – odpowiednią wiedzę na temat właściwego opalania powinny czerpać właśnie od naszego personelu.

Niektórym wydaje się, że kwestia zdrowego opalania nie idzie w parze z interesem solarium. Wręcz przeciwnie. Salon, w którym personel potrafi udzielić indywidualnej porady, skierować dziewczynę o jasnej karnacji na łóżko o słabszych lampach, a także zwraca uwagę na kwestie bezpieczeństwa osobom nadużywającym wizyt w solarium to prawdziwy skarb. Do takiego miejsca klientki będą wracać chętniej, darząc salon zaufaniem i polecając go koleżankom. W solarium nastawionym jedynie na zysk i zachęcanie klientek do jak najczęstszych wizyt, sięgających kilkunastu minut i więcej opalanie po prostu nie jest bezpieczne, a najbardziej narażone na negatywne skutki są oczywiście osoby słabo zaznajomione z tematem, których w naszym społeczeństwie jest bardzo wiele. Gdy świadczymy usługi solaryjne, naszym priorytetem musi być promowanie jak najbezpieczniejszego opalania – takiego, które pozwoli uzyskać ładną opaleniznę bez poparzeń i podrażnień.

Bardzo ważną sprawą jest stosowanie odpowiednich kosmetyków. W większości salonów są one do kupienia na miejscu, ale z uwagi na nieco wyższą cenę, spora grupa klientek po prostu rezygnuje z zakupu profesjonalnych preparatów, przynosząc z domu własne kosmetyki. Bardzo wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że kosmetyki solaryjne to nie tylko chwyt marketingowy, czy jeszcze jeden haczyk pozwalający zarobić na opalaniu w solarium. Niektórym wydaje się, że przed wizytą w solarium można wysmarować się byle oliwką, albo kosmetykiem plażowym z filtrem przeciwsłonecznym, co całkowicie mija się z ideą opalania w solarium. Rolą naszego personelu jak już wspomniałem jest edukacja. Przekazywanie klientce wiedzy na temat tego, ile czasu i jak często może się opalać, z którego łóżka powinna korzystać, ale również, jakich kosmetyków powinna używać. Stosowanie nieodpowiednich kosmetyków może być zarówno niekorzystne dla skóry klienta, który stosując krem z filtrem po prostu się nie opali, jak i dla nas samych, bo niektóre z tych substancji nieprzeznaczonych do użytku w solarium trudno później usunąć z łóżka. Dlatego trzeba edukować. Można edukować słownie – każdej nowej klientce serwując kulturalną formułkę na temat tego, jakich kosmetyków i dlaczego należy używać w solarium. Możemy wywiesić kartkę z wyjaśnieniem, albo przeznaczyć na ten cel nieco więcej wysiłku, drukując dla salonu specjalną broszurkę z radami dotyczącymi opalania. Ostatnia metoda to również sposób na promocję samego salonu, możemy tam umieścić trochę danych z nim związanych – klientka, zainteresowana trafnymi radami zawartymi w ulotce być może podaruję drugą koleżance.

Solarium to sposób na zmniejszenie niedoborów witaminy D, możliwość podleczenia trądziku (oczywiście zakładając, że jest to główny cel wizyt), metoda, która może również poprawiać samopoczucie w czasie mniej słonecznych pór roku. Opalanie niesie również za sobą niebezpieczeństwa, które zagrażają szczególnie tym osobom, które nie posiadają podstawowej wiedzy na jego temat, a w związku z tym lekceważą konieczność zachowania umiaru w korzystaniu z solarium. Zarówno my, jak i nasi klienci musimy zatem pamiętać, że wiedza na temat opalania oraz zachowanie umiaru i rozsądne korzystanie z opalania w solarium mogą bardzo pomóc w trosce o zdrową i ładnie opaloną skórę.

Tags: , ,

  • eversun - www.spaexpert.pl - sponsor bloga

    Solaria leace Solaria stojce Urzdzenia kosmetyczne do ciaa Urzdzenia kosmetyczne do twarzy
  • Podobne artykuły

    Odpowiedz , lub obserwuj wpis.

    Odpowiedź

    Musisz byZalogowany aby napisa komentarz.

    Wyposażenie Salonu Kosmetycznego
      Fotele kosmetyczne i leżanki kosmetyczne.

      Fotele kosmetyczne i leżanki kosmetyczne.

      Czemu warto wybrać fotel kosmetyczny? Fotel kosmetyczny jest czy leżanka kosmetyczna lub medyczna. Fotel kosmetyczny posiada więcej funkcji. Gdy...
      Jak wybrać fotel pedicure SPA?

      Jak wybrać fotel pedicure SPA?

      Urządzenie stanowiska do pedicure SPA jest niezwykle istotnym przedsięwzięciem dla każdego salonu. Fotel do zabiegów tego typu jest często...
    Bądź na Bieżąco


    Własna strona za 60 zł !!
    Rekomendacja mojsalon.pl
    salon kosmetyczny bez tajemnic

    Nowość! Teraz salony recenzowane w dziale "Wnętrza salonu" zyskują status polecanych przez naszego bloga. Szczegóły tutaj. Zgłoś także swój salon - to niepowtarzalna szansa na jego darmową promocję!
    Kontakt
    Wahasz się w wyborze sprzętu do swojego salonu kosmetycznego? Ekspert firmy Eversun służy swoim doświadczeniem. Jeśli chcesz pogadać z kimś o swoich planach i oczekujesz porady, napisz do mnie lub zadzwoń:

    Kontakt e-mail: magda@eversun.pl
    Telefon: 583500077
    W naszym sklepie
    Zapraszamy do naszego sklepu www.eversun.pl
    Interaktywnie