Co warto wiedzieć wymyślając nazwę salonu?

Artykuł dla osób szukających inspiracji dla nazwy swojego salonu pojawił się u nas jako jeden z pierwszych, jeszcze w 2008 roku. Dziś jednak prezentujemy Wam kilka zagadnień, które warto brać pod uwagę szukając odpowiedniej nazwy. [member]

  • nazwa salonu jest swego rodzaju komunikatem dla potencjalnego klienta. Jeśli nazwa jest wykwintna i niespotykana, nasz gość może się spodziewać takiego właśnie salonu – ekskluzywnego, prestiżowego, z wysokiej klasy wyposażeniem. W skromniej urządzonym gabinecie można postawić na swojską, przytulną atmosferę i nazwę, która właśnie tę przytulność będzie podkreślać.
  • Za pomocą nazwy możemy nie tylko podkreślić charakter samego salonu, ale również wypromować osobę – jeśli np. właścicielką salonu jest kosmetyczka, która chciałaby, aby gabinet kojarzył się właśnie z nią jako ekspertką, może umieścić w nazwie swoje imię, nazwisko, albo jakąś kombinację, która byłaby związana właśnie z nią. Wiele marek korzysta z takiej identyfikacji. Jeśli zakładając swój biznes profesjonalistka ma już stałe grono wiernych klientek, może wówczas postawić na budowanie własnej marki z pomocą swojego nazwiska. Wtedy na pierwszy plan wychodzi nie tyle profesjonalizm samego salonu, co ekspercka pozycja kosmetyczki (ale równie dobrze fryzjerki, wizażystki, stylistki). W okolicy mogą powstawać nowe salony, ale zbudowana marka, za którą stoi nienaganny wizerunek danej osoby, sama się obroni.
  • Przed nadaniem salonowi nazwy warto jest sprawdzić, czy nie jest ona zastrzeżona w urzędzie patentowym, a jeśli jest to na jakich zasadach. Jeśli chcemy, aby nasza nazwa nie była użyta do promocji cudzego biznesu, sami również możemy ją zastrzec.  [/member]

Dodaj komentarz