Jakie usługi generują dla salonu największe zyski?

Choć salon kosmetyczny zakładamy zwykle dlatego, iż kosmetyka jest naszym zainteresowaniem i pasją, nie sposób zapomnieć o kwestiach bardziej przyziemnych, jak zarabianie pieniędzy. Choćby kierowały nami najpiękniejsze idee, salon sam na siebie nie zarobi – zatem skonstruowanie ciekawej i nastawionej na nasz dochód oferty może w znacznym stopniu ułatwić nam uczynienie salonu zyskownym. Nie zajmiemy się dziś tylko tym, jakie usługi sprzedają się najlepiej. Bo co z tego, że na hennę brwi przychodzi do nas codziennie kilkanaście osób, skoro usługa kosztuje dosłownie kilka złotych? Skoncentrujmy się na tych punktach naszego cennika, które pomogą nam zdobyć więcej klientek, a przede wszystkim – zapłacić co miesiąc rachunki. Dziś prezentujemy dwa wybrane typy usług spośród tych generujących największe zyski.[member]

  • Usługi wyszczuplające, wykonywane seriami – najlepiej na profesjonalnych urządzeniach, gdzie wykorzystanie preparatów kosmetycznych jest żadne, bądź minimalne. Nie będziemy wnikać, jakie to urządzenie, gdyż każdy salon może wprowadzić coś na miarę swoich możliwości, jeden zaproponuje klientkom kombajn wyszczuplający, inny żelazko antycellulitowe, jeszcze inny któreś z urządzeń do masażu rolkowego. Chodzi o to, by przyzwyczajać klientki do coraz lepszych efektów i zachęcać je, by przychodziły cyklicznie. Nie bez znaczenia są tu ceny zabiegów – w przypadku profesjonalnych urządzeń kosmetycznych obsługiwanych przez kosmetyczkę cena za usługę to co najmniej kilkadziesiąt złotych. Oczywiście urządzenie nie jest samowystarczalne, zużywa prąd, a także może potrzebować pewnych ilości kosmetyków, ale nie zmienia to faktu, iż zabiegi te generują dla salonu stały i pewny dochód.
  • Opalanie natryskowe – usługa coraz bardziej popularna i warto też pamiętać, że szeroko promowana w mediach zamiast tradycyjnego opalania (choć oczywiście kwestia wad i zalet samego opalania to temat na osobny artykuł). Polki coraz chętniej sięgają po ten sposób zdobywania opalenizny, a jeśli my ze swoją ofertą chcemy być na czasie, warto wówczas zaopatrzyć się w sprzęt do takiego opalania. Jedna sesja to w zależności od obszaru skóry i zabiegów dodatkowych (np. peeling przed) koszt od kilkudziesięciu do ponad 100 zł za jedną sesję. Opalanie trwa kilka minut, a efekt nie utrzymuje się zbyt długo, można powiedzieć, że jest to metoda okazjonalna – jednak dająca bardzo dobre i co najważniejsze szybkie efekty. Jeśli zaopatrzymy się w zautomatyzowaną kabinę natryskową i dobre lotiony, świadczona przez nas usługa nie tylko będzie wysokiej jakości, ale i będzie mogła odbywać się bezobsługowo, co dla nas jest kolejną szansą na oszczędność. [/member]

Jedna myśl nt. „Jakie usługi generują dla salonu największe zyski?

  1. Jakie usługi generują dla salonu największe zyski?

    absolutnie nie potwierdzam tej opinii”Usługi wyszczuplające, wykonywane seriami – najlepiej na profesjonalnych urządzeniach”generują najlepsze zyski.Przy tak fachowych poradach zdanie “Nie będziemy wnikać, jakie to urządzenie” jest nie fachowe.Polecam wydanie Beauty Forum z 2010r. gdzie poddane zostało analizie porównawczej wszystkie dostępne na rynku aparaty…..i proponuję zwrócić uwagę na cenę tej najtańszej maszyny.Mówiąc o zyskach trzeba wziąść pod uwagę cenę i ilość rat plus koszty utrzymania firmy – i mojego doświadcznia zawodowego na 149 salonów kosmetycznych,które posiadam może 1 może mówić o zyskach z tego typu usług maszynowych….. Nie zapominajmy o jednym ! Za rok będzie nowa maszyna w modzie a my nie spłaciliśmy jeszcze tej starej….

Dodaj komentarz