Newsletter w promocji salonu

foto sxc/autor swissboy

Wiele salonów jest dziś nastawionych przede wszystkim na zdobywanie nowych klientów. Jest to oczywiście zrozumiałe, gdyż stale powinniśmy dążyć do poszerzania grona naszej klienteli. Nie sposób jednak zapominać o działaniach mających na celu utrzymanie zainteresowania już pozyskanych klientów. Wzrosło to na znaczeniu zwłaszcza w dobie kryzysu, gdy tak wiele osób zaczęło ograniczać wydatki do minimum, odkładając długo obiecywaną sobie wizytę u kosmetyczki na bliżej nieokreślony termin. W takiej sytuacji łatwiej jest nam podtrzymać uwagę stałych klientów, niż zyskać salonowi nowych gości. Nie znaczy to oczywiście, że należy odłożyć promocję wśród potencjalnych nowych klientów na później. Można jednak dobrać takie metody promowania salonu, które pomogą nam zaskarbić sobie uwagę dotychczasowych klientów, jak i osób, które jeszcze nas nie odwiedzały. Świetnym sposobem po temu jest newsletter na stronie www salonu.

Jeszcze 10 lat temu przeważająca większość materiałów reklamowych była w formie papierowej. Dziś, gdy Internet jest równie potężnym środkiem przekazu jak telewizja, czy prasa, możemy sobie pozwolić na znacznie szerszą reklamę. O ile mało który gabinet stać na wykupienie reklamy w popularnej tv, czy chociażby w wysokonakładowym czasopiśmie, na stronę www stać zdecydowaną większość salonów. Mając zatem własną stronę warto jest umieścić na niej zakładkę newslettera, który umożliwiłby naszym klientom otrzymywanie drogą mailową wysyłanych przez nas informacji o nowościach, promocjach, czy choćby wydarzeniach w salonie. „No tak – może ktoś pomyśleć – ale jak skłonić klientów do zapisywania się do takiego newslettera?”. Jest to bardzo proste. Jednym z najlepszych sposobów jest regularne organizowanie konkursów z nagrodami. Nie musi to wcale kosztować wiele – jeśli przeznaczymy na to dosłownie kilkadziesiąt złotych miesięcznie, możemy zyskać niewspółmiernie więcej. Zatem organizujemy na stronie konkurs dla odbiorców newslettera, informujemy o nim nasze klientki w salonie (jeśli mamy wizytówki z nadrukowanym adresem www to jest to doskonała okazja, by je wykorzystać). Reklamujemy też nasz konkurs w Internecie, np. na stronach z e-konkursami, gdzie budowana jest baza aktualnych konkursów w sieci. Ważne jest jednak, by ustalić jasny i przejrzysty regulamin takiego konkursu. Najlepiej zastrzec, że odbiór nagród możliwy jest tylko w siedzibie salonu – jeśli umożliwimy wysyłkę nagrody to wówczas możemy być prawie pewni, że zapisywać się do naszego newslettera będą osoby z całej Polski – w ten sposób zyskamy wielu subskrybentów, z których zdecydowana większość nigdy nas nie odwiedzi.

W ten prosty sposób, promując newsletter za pomocą konkursu możemy podtrzymywać zainteresowanie naszych stałych klientek, ale również przyciągniemy uwagę potencjalnych gości. Dlaczego najlepiej jest postawić na regularne małe konkursy a nie na jeden duży? – Bo wówczas zainteresowanie jest ciągłe – subskrybent bierze udział w kolejnych edycjach, w międzyczasie otrzymuje też od nas standardowe mailingi o nowościach i promocjach. Utrwalamy w ten sposób swój wizerunek i stajemy się bardziej rozpoznawalni – nie jest to epizodyczne zainteresowanie, które skończy się po jednorazowym ogłoszeniu listy zwycięzców.

Pozostają takie kwestie jak częstotliwość organizowania konkursów i wysyłania newslettera, a także zasady konkursu. Tak naprawdę wiele tutaj zależy od efektów, jakie chcemy uzyskać. Nie ma jednak sensu wysyłać klientowi mailingów zbyt często – optymalny byłby jeden mail w miesiącu, informujący o nowym konkursie i aktualnościach z salonu (lub 2 maile w miesiącu – 1 nt. konkursu i 2. o nowościach). Jeśli będziemy wysyłać maile zbyt często, klient może uznać, że po prostu zaśmiecamy mu skrzynkę i zablokuje nasz adres lub zrezygnuje z newslettera. Należałoby również wybrać formę konkursu – czy zwycięzcy będą wybierani drogą losową, czy przez jury – ta druga sytuacja byłaby odpowiednia wówczas, gdy pojawiłoby się otwarte pytanie lub zadanie konkursowe. W zależności od tego, czy mamy czas na późniejsze przeglądanie odpowiedzi, czy wolimy system losowania, wybierzemy formę odpowiednią dla naszych potrzeb.

Tags: , , ,

  • eversun - www.spaexpert.pl - sponsor bloga

    Solaria leace Solaria stojce Urzdzenia kosmetyczne do ciaa Urzdzenia kosmetyczne do twarzy
  • Podobne artykuły

    Odpowiedz , lub obserwuj wpis.

    Odpowiedź

    Musisz byZalogowany aby napisa komentarz.

    Wyposażenie Salonu Kosmetycznego
      Fotele kosmetyczne i leżanki kosmetyczne.

      Fotele kosmetyczne i leżanki kosmetyczne.

      Czemu warto wybrać fotel kosmetyczny? Fotel kosmetyczny jest czy leżanka kosmetyczna lub medyczna. Fotel kosmetyczny posiada więcej funkcji. Gdy...
      Jak wybrać fotel pedicure SPA?

      Jak wybrać fotel pedicure SPA?

      Urządzenie stanowiska do pedicure SPA jest niezwykle istotnym przedsięwzięciem dla każdego salonu. Fotel do zabiegów tego typu jest często...
    Bądź na Bieżąco


    Własna strona za 60 zł !!
    Rekomendacja mojsalon.pl
    salon kosmetyczny bez tajemnic

    Nowość! Teraz salony recenzowane w dziale "Wnętrza salonu" zyskują status polecanych przez naszego bloga. Szczegóły tutaj. Zgłoś także swój salon - to niepowtarzalna szansa na jego darmową promocję!
    Kontakt
    Wahasz się w wyborze sprzętu do swojego salonu kosmetycznego? Ekspert firmy Eversun służy swoim doświadczeniem. Jeśli chcesz pogadać z kimś o swoich planach i oczekujesz porady, napisz do mnie lub zadzwoń:

    Kontakt e-mail: magda@eversun.pl
    Telefon: 583500077
    W naszym sklepie
    Zapraszamy do naszego sklepu www.eversun.pl
    Interaktywnie