3 rady jak budować lojalność klienta

Już nie raz pisaliśmy, że odchodzenie naszych klientów do konkurencji, jak i tzw. jednorazowi klienci to duży problem wielu salonów. Należy powiedzieć wprost: nie zawsze jest tak, że rezygnacja klienta z naszych usług jest dyktowana słabą jakością oferty, czy umiejętności naszego personelu. Powód może leżeć m.in. w cenie zabiegów, połączonej z brakiem ukierunkowanych na potrzeby klienta promocji, czy choćby naszym niedostatecznym zainteresowaniu klientem. Dziś trochę rad na temat, jak radzić sobie z tymi kwestiami i tym samym jak budować lojalność naszych klientów. [member]

  1. Buduj więzi – musimy zadbać o to, by każdy z naszych klientów czuł się traktowany wyjątkowo. Dobry personel potrafi zdziałać wiele jeśli chodzi o budowanie trwałych więzi na linii profesjonalista – klient. Tak naprawdę inspirację do kontaktu z klientami możemy czerpać z doświadczenia z relacji biznesowych, gdzie cechuje nas otwartość, mówienie do rozmówcy po imieniu, z zachowaniem należytych form grzecznościowych:„Witam, pani Kasiu, proszę się rozgościć, życzy sobie pani najpierw kawy lub herbaty? Jak wrażenia po ostatnim zabiegu, czy jest pani zadowolona z efektów? Muszę przyznać, że wygląda pani naprawdę świetnie, ten żakiet jest niezwykle twarzowy”.- O ile lepiej brzmi to od:„Dzień dobry, proszę poczekać momencik, zaraz będę wolna i zabierzemy się za pracę. Tutaj ma pani kilka gazet, proszę spocząć a ja jeszcze tylko dokończę tutaj drugą klientkę i zaraz zaczniemy.”
  2. Kiedy prezent a kiedy zniżka – w branży beauty & SPA jak w wielu innych potrzebna jest umiejętność rozpracowania typu klienta – jeśli wiemy, z jakim typem osoby mamy do czynienia, jest to już połowa sukcesu. Niektóre klientki to praktyczne, oszczędne kobiety, do których bardziej przemawia zaoszczędzona w sklepie złotówka, niż miniprodukt dodawany „gratis” za dodatkowe 10% ceny. Inne z kolei mniej patrzą na etykietkę z ceną produktu, zaś bardziej wyczulone są właśnie na wszelkie promocje, oferty konkursowe i gratisy. Dobrze jest umieć rozróżnić te dwa typy klientek, bo wówczas wiemy, jaki program im zaproponować. Do jednej klientki trafi bowiem bardziej ładnie wyglądająca karta stałego klienta uprawniająca do zniżek, do innej mały słoiczek kremu, czy tubka maseczki dodana w prezencie. Wiele salonów posiada własne programy lojalnościowe, ale rzadko są one dopasowane do konkretnego typu klienta – gdy wiemy, z jaką osobą mamy do czynienia, jesteśmy w stanie indywidualnie dobrać typ programu, co daje nam po prostu lepszy efekt.
  3. Traktuj każdą klientkę indywidualnie – Przydają się w tym przypadku skrupulatne i uporządkowane zapisy poszczególnych klientów na zabiegi – niezależnie od tego, czy używamy profesjonalnego oprogramowania do salonów kosmetycznych, czy służy nam do tego zwykły zeszyt i długopis, dobrze jest zapisać imię, nazwisko klientki, zabieg na jaki jest umówiona, warto też stworzyć pole na dane dodatkowe – czasem takie adnotacje na marginesie mogą nam pomóc w dostosowaniu usługi do indywidualnych potrzeb. Jeśli na poprzedniej wizycie zauważyliśmy, że pani Ania ma kilka rozszerzonych naczynek na twarzy, przy następnym zabiegu mikrodermabrazji na który jest umówiona możemy zaproponować, że coś na to zaradzimy. Jeśli pani Agnieszce daliśmy na poprzedniej wizycie próbki nowej maseczki, dobrze byłoby zaznaczyć, że mamy zapytać ją o wrażenia. Drobne, ale jakże istotne sprawy pokazują bowiem, że interesujemy się klientką nie tylko do momentu zakończenia usługi, ale również po tym, jak wychodzi ona z naszego salonu i zdaje się na własnoręczną pielęgnację.

[/member]

Jedna myśl nt. „3 rady jak budować lojalność klienta

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.