Manager salonu kosmetycznego – czy potrzebny?

Zgrany zespół kosmetyczek to oczywiście podstawa dobrego salonu kosmetycznego. Nie sposób jednak zapominać, że nawet najlepsze kosmetyczki nie zorganizują sobie same swojej pracy i nie zadbają o wszystkie aspekty funkcjonowania naszego gabinetu. W wielu przypadkach właściciel salonu kosmetycznego, zupełnie nie zdając sobie z tego sprawy, wypełnia większość obowiązków managera gabinetu. Czasami wspomaga go w tym najbardziej doświadczona kosmetyczka w zespole. W miarę rozwijania się biznesu trudno jednak oczekiwać, by jedna czy dwie osoby mające inne obowiązki zajmowały się również dodatkowo obowiązkami managera. Prędzej czy później pojawia się więc konieczność zatrudnienia profesjonalisty na to stanowisko. Czym właściwie zajmuje się manager salonu kosmetycznego i czy faktycznie jest tak potrzebny?

Od organizacji po zaopatrzenie

Funkcja managera salonu kosmetycznego przypomina nieco „spinacz”, który trzyma całość codziennego funkcjonowania naszego biznesu w ryzach. Praca managera w dużej mierze opiera się o kontakt z ludźmi – w tym z naszymi pracownikami, ale również z klientami, partnerami handlowymi, firmami dostarczającymi nam potrzebne produkty. Wśród naszych pracowników jego rola jest dwojaka – z jednej strony kontroluje przebieg i jakość pracy, może prowadzić rekrutacje, a z drugiej ma za zadanie motywować zespół, może być rozjemcą w sytuacjach konfliktowych – generalnie powinien dbać o to, by zarówno atmosfera, jak i poziom pracy były w salonie nienaganne. Manager nie musi mieć wykształcenia kosmetycznego, choć z całą pewnością jest ono pomocne w tej branży – często jednak jest to po prostu osoba z doświadczeniem w zarządzaniu personelem, która drogą odbytych kursów, szkoleń i własnych zainteresowań zdołała poznać branżę kosmetyczną na tyle dobrze, aby orientować się w ofertach firm i potrafić wybrać spośród nich to, co najlepsze dla naszego salonu. Dobry manager nie tylko wynajdzie dla salonu optymalną ofertę, ale również wynegocjuje atrakcyjne ceny i zadba o dobry kontakt z dostawcami. Manager może zajmować się szeroko pojętymi działaniami marketingowymi i reklamowymi – może planować przebieg akcji promocyjnych salonu, projektować programy lojalnościowe, zniżki, plan dni otwartych. Wie, gdzie warto się reklamować i utrzymuje stałe relacje z reklamobiorcami salonu. W pracy managera przeważnie dużą rolę odgrywa komputer, w tym specjalistyczne oprogramowanie dedykowane gabinetom kosmetycznym i SPA. Przydają się managerowi umiejętności analityczne, ważne w nakreślaniu celów gabinetu na najbliższy czas. Manager to osoba reprezentatywna, która stanowi swego rodzaju wizytówkę naszego salonu – wszystkie najważniejsze grupy, począwszy od klientów, skończywszy na pracownikach i współpracownikach kojarzyć będą nasz salon właśnie z managerem, który musi być wyznacznikiem jakości naszej marki. Dlatego tak ważne jest, by na tym stanowisku znalazła się osoba dobrze zorganizowana i kompetentna, bo od jej umiejętności będzie zależał prestiż i koordynacja działań naszego salonu.

Manager we współczesnym salonie

Kiedyś stanowisko managera salonu kojarzyło się z największymi obiektami, dysponującymi dużą ilością sprzętu i liczną kadrą pracowniczą. Obecnie manager coraz częściej obecny jest również w mniejszych salonach, gdzie pełni również bardzo istotną rolę. Rozpowszechnienie tej funkcji w branży beauty&SPA wiąże się z oczywistymi korzyściami dla salonu – manager koordynuje i organizuje, sprawia, że polityka naszego salonu jest spójna – jest też osobą o szeroko zakreślonych, ale jednak mimo wszystko przejrzystych kompetencjach. W salonie, w którym funkcjonuje dobry manager nie ma mowy o tym, by któryś z pracowników wychodził poza swoje kompetencje, a również sam właściciel ma mniej na głowie i dzięki temu może poświęcić czas nie tylko na nowe przedsięwzięcia, ale również na życie prywatne.

Jedna myśl nt. „Manager salonu kosmetycznego – czy potrzebny?

  1. Rozwiązanie rewelacja tylko,żeby właściciel mu zaufał i dał szansę działać 🙂

Dodaj komentarz