Szkolenia personelu – dlaczego ważne ?

Gdy kupujemy do salonu nowe urządzenie, bądź wprowadzamy jakąś usługę, często borykamy się z dylematem: czy wysyłać nasze kosmetyczki na odpowiednie szkolenie, czy też nie ? W końcu mają one skończone szkoły kosmetyczne i zapewne odbyte dodatkowe kursy – w mig pojmą więc obsługę nowych technik. No tak – ale czy na pewno będzie to wiedza wystarczająca do prawidłowego przeprowadzania zabiegów?

Trzeba to powiedzieć wprost: rośnie rola szkoleń na urządzenia kosmetyczne i niektóre preparaty. Dlaczego? Przyczyna jest prosta: kosmetyka jest jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin – co miesiąc wprowadzane są nowe technologie, nowe produkty, kolejne innowacyjne sprzęty. Część z nich znajdzie swoje miejsce w naszym salonie. Minęły już czasy, kiedy kosmetyczka kojarzyła się głównie z wykonywaniem manicure i maseczkami. W erze mikrodermabrazji, złuszczania kwasami, bezinwazyjnego liftingu i wyszczuplania na miarę liposukcji nie możemy sobie pozwolić na stosowanie w salonie metody prób i błędów. Personel musi być doskonale przeszkolony i od samego początku funkcjonowania w naszym gabinecie danej metody musi umieć ją wykonywać wzorcowo.  Wszelkie zaniedbania mogą przewyższać bowiem swoimi skutkami wielokrotnie cenę profesjonalnego szkolenia.

Zazwyczaj kupując urządzenie możemy od razu skorzystać ze szkolenia – często jest ono płatne, a jako że nie siedzimy w branży od wczoraj, wychodzimy z założenia, że szkolenie nie jest nam potrzebne. A to niestety może mieć później duży wpływ na jakość świadczonej przez nas usługi. Czasem dochodzi do kuriozalnych wręcz sytuacji. Salon nabywa urządzenie niepodważalnej renomy, następnie promuje je wśród klientek. Po krótkim czasie okazuje się, że klientki wcale nie są zadowolone z zabiegów. Narzekają na brak efektów lub na brak komfortu podczas usługi, czy też na dłuższe od normalnych podrażnienia po zabiegu. Pierwsza myśl właściciela salonu często jest taka: “Kupiliśmy kiepskie urządzenie”. Po kilku kolejnych próbach ujarzmienia kupionego sprzętu i ostatecznym spadku zainteresowania usługą salon pozbywa się urządzenia po nieadekwatnie niskiej cenie, byleby tylko odzyskać część zainwestowanej kwoty. Jest to sytuacja, której można by uniknąć. Problem polega na tym, że nabywca urządzenia często nie zadaje sobie pytania: “Czy istnieje możliwość, że coś zrobiliśmy nieprawidłowo?”. Podczas szkoleń bardzo często wychodzą takie właśnie rzeczy – błędy w zrozumieniu jakiegoś zagadnienia z instrukcji, nieprawidłowe trzymanie głowicy urządzenia, czy niewłaściwe jej przesuwanie po skórze. Nierzadko wychodzą też błędy powielane od czasu ukończenia studium kosmetycznego, które pod okiem szkoleniowca z firmy produkującej, czy dystrybuującej urządzenie można skorygować. Nagle okazuje się, że urządzenie nie tylko działa, ale jest niezwykle skutecznie, a klientki wychodzą z zabiegów uśmiechnięte i zadowolone – co więcej, wykupują karnety i polecają usługę dalej.

W świecie zaawansowanej technologii często zapomina się, że urządzenie nie zrobi wszystkiego za nas. Tak samo jak 10, jak 20 lat temu nadal ogromną rolę odgrywa profesjonalista, który daną usługę przeprowadza. Jeśli sprzęt obsługiwany jest przez niekompetentną, niedoinformowaną osobę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że usługa tak właśnie zostanie przeprowadzona – w sposób niekompetentny. Choć w naszym kraju przepisy dotyczące wykonywania zabiegów kosmetycznych nie są tak restrykcyjne jak na zachodzie, warto zadać sobie pytanie: “Dlaczego w innych krajach Europy przepisy są tak skonstruowane?”. Ano właśnie dlatego by dbać o poziom usług – i chronić zarówno klienta przed potencjalną niekompetencją, jak i salon – przed skutkami zaniedbań. Jeśli nawet nie ma takiego wymogu, warto jest postawić sobie poprzeczkę wyżej i zawsze dbać o poziom usług, między innymi poprzez profesjonalne szkolenia. Lepiej jest bowiem od samego początku – w kluczowej fazie promowania nowej propozycji – świadczyć usługę na najwyższym poziomie, niż później inwestować czas i pieniądze w próby ponownego wzbudzenia zainteresowania klientek i budowania zaufania.

Tags: , ,

  • eversun - www.spaexpert.pl - sponsor bloga

    Solaria leace Solaria stojce Urzdzenia kosmetyczne do ciaa Urzdzenia kosmetyczne do twarzy
  • Podobne artykuły

    Odpowiedz , lub obserwuj wpis.

    Odpowiedź

    Musisz byZalogowany aby napisa komentarz.

    Wyposażenie Salonu Kosmetycznego
    Bądź na Bieżąco


    Własna strona za 60 zł !!
    Rekomendacja mojsalon.pl
    salon kosmetyczny bez tajemnic

    Nowość! Teraz salony recenzowane w dziale "Wnętrza salonu" zyskują status polecanych przez naszego bloga. Szczegóły tutaj. Zgłoś także swój salon - to niepowtarzalna szansa na jego darmową promocję!
    Kontakt
    Wahasz się w wyborze sprzętu do swojego salonu kosmetycznego? Ekspert firmy Eversun służy swoim doświadczeniem. Jeśli chcesz pogadać z kimś o swoich planach i oczekujesz porady, napisz do mnie lub zadzwoń:

    Kontakt e-mail: magda@eversun.pl
    Telefon: 583500077
    W naszym sklepie
    Zapraszamy do naszego sklepu www.eversun.pl
    Interaktywnie