Dlaczego w moim salonie nie ma klientów?

foto sxc/autor abxtrim

Podstawą dobrego funkcjonowania każdego salonu kosmetycznego, fryzjerskiego, solarium lub SPA jest stały klient. Jeśli go zabraknie, pozycja gabinetu przestaje być stabilna – podstawowym klientem staje się wówczas klient przypadkowy, który nie jest przywiązany do naszej firmy i nie sposób stwierdzić, czy jeszcze skorzysta z naszych usług (nawet, jeśli wstępnie wykaże zainteresowanie kolejną wizytą). Zajmijmy się dzisiaj najczęstszymi przyczynami takiego stanu rzeczy. Jeśli odnosisz wrażenie, że Twoja konkurencja mimo podobnej oferty i możliwości obsługuje w ciągu dnia kilkukrotnie większą liczbę klientów niż Ty, zastanów się, czy któryś z poniższych czynników nie wpływa negatywnie na Twój salon:

 

  • bierna reklama – dawno minęły czasy, gdy wystarczyło wykupić reklamę w gazecie, czy w popularnym programie radiowym, by zapewnić sobie rzeszę klientów na całe miesiące. Stale to powtarzamy: reklama musi być zróżnicowana i docierać do jak największej grupy klientów. Liczy się nie tylko to, gdzie się reklamujesz, ale w jaki sposób to robisz.

    Przykład: rozprowadzenie kilkuset estetycznie wyglądających ulotek zawierających kupon zniżkowy na Twoje usługi przyniesie o wiele lepszy rezultat, niż kilka tysięcy jaskrawych, pozbawionych stylu reklam, które nie zawierają w sobie żadnej korzyści dla potencjalnego klienta. Taka ulotka – choć tańsza – jest dla Twojego salonu bezwartościowa i z pewnością ma większą szansę na trafienie do kosza na śmieci, aniżeli do kieszeni odbiorcy.

    Rada: nie traktuj reklamy jako bezsensownego kosztu, który nie generuje żadnych korzyści. Baw się, uruchom kreatywność i dopasuj reklamę do Twojego salonu i potencjalnych klientów. Mierz skuteczność kampanii reklamowych (ulotek, reklam sponsorowanych etc.). Działaj w Internecie – dotrzyj do klienta i zdobądź jego zaufanie.

  • duża rotacja personelu – ogromny problem w wielu salonach. Mało który klient wybierając gabinet kieruje się tylko sympatią dla danej marki. Często ma to znaczenie, nie sposób jednak pominąć rolę, jaką spełnia tu pracownik: klientka najczęściej umawia się na wizytę u konkretnej kosmetyczki/fryzjerki – i gdy ta przechodzi do innego salonu, bądź zakłada własny, zabiera ze sobą część naszych stałych klientek. Nie pozwól, by do tego dochodziło. Jak zapobiec takim sytuacjom?

    Przykład: nie pozwalaj, by Twoi pracownicy mieli dostęp do baz danych klientek takich jak numer telefonu, czy adres e-mail. Jeśli stosujesz w swoim salonie programy komputerowe zbierające takie dane, upewnij się, że zarządza nimi jedna, zaufana osoba, albo ograniczona grupa osób. Po odejściu kosmetyczki zadbaj o to, by te klientki, które najczęściej korzystały z jej usług dostały drogą sms’ową bądź mailową info o nowej promocji przygotowanej specjalnie dla nich. Przekazując pieczę nad tą grupą klientek nowej kosmetyczce zadbaj o to, by była poinformowana o preferencjach każdej z nich, ulubionych zabiegach itd. (tutaj niezwykle pomocna okazuje się karta klienta).

    Rada: już na etapie rekrutacji staraj się mieć na uwadze zatrudnianie osób, które sprawiają wrażenie solidnych i szukających stałego miejsca zatrudnienia. Staraj się motywować swoją kadrę do pracy, nagradzaj sukcesy i pracuj nad eliminowaniem porażek. Dbaj o dobrą atmosferę w pracy – to ona często nawet bardziej niż względy finansowe trzyma pracownika w firmie.

  • niedostateczna kampania promocyjna – jeśli już zdobędziesz klienta, to nie koniec starań: trzeba go jeszcze zatrzymać. W tym bardzo pomocna jest dobra strategia promocyjna, wszelkie programy lojalnościowe, karty stałego klienta. Łatwo wymieniać, trudniej przedsięwziąć. Polityka ta nie powinna być prowadzona bez uprzedniego przygotowania. Może być, a nawet powinna być prowadzona indywidualnie względem pewnych grup, a nawet poszczególnych klientów. Obserwuj reakcje klientów na poszczególne rodzaje promocji i oceniaj, które z nich są bardziej, a które mniej skuteczne.

    Przykład: niektóre klientki chętniej korzystają z promocji X zabiegów + 1 gratis, inne zaś częściej decydują się na pakiet, w którym oszczędność jest wykazana w procentach (np. mikrodermabrazja 25% taniej). Jeszcze inne są nastawione na upominki – czyli zabieg w standardowej cenie, do którego dodawany jest np. minikosmetyk. Łącz ze sobą poszczególne rodzaje promocji i obserwuj efekty.

    Rada: nie zapomnij o konieczności informowania swoich klientek o wszelkich atrakcyjnych akcjach związanych z ofertą salonu. Doskonale sprawdza się w tym celu strona www i newsletter na niej, dobrym sposobem są też wiadomości sms. Możesz wysyłać klientkom specjalne promocje z okazji jakiejś wyjątkowej okoliczności, jak również zapraszać w ten sposób na imprezy związane z Twoją firmą (np. darmowy pokaz makijażu). To zbliży do Ciebie klientów i pozwoli zbudować więź między nimi a Twoim salonem.

Tags: ,

  • eversun - www.spaexpert.pl - sponsor bloga

    Solaria leace Solaria stojce Urzdzenia kosmetyczne do ciaa Urzdzenia kosmetyczne do twarzy
  • Podobne artykuły

    Odpowiedz , lub obserwuj wpis.

    Odpowiedź

    Musisz byZalogowany aby napisa komentarz.

    Wyposażenie Salonu Kosmetycznego
    Bądź na Bieżąco


    Własna strona za 60 zł !!
    Rekomendacja mojsalon.pl
    salon kosmetyczny bez tajemnic

    Nowość! Teraz salony recenzowane w dziale "Wnętrza salonu" zyskują status polecanych przez naszego bloga. Szczegóły tutaj. Zgłoś także swój salon - to niepowtarzalna szansa na jego darmową promocję!
    Kontakt
    Wahasz się w wyborze sprzętu do swojego salonu kosmetycznego? Ekspert firmy Eversun służy swoim doświadczeniem. Jeśli chcesz pogadać z kimś o swoich planach i oczekujesz porady, napisz do mnie lub zadzwoń:

    Kontakt e-mail: magda@eversun.pl
    Telefon: 583500077
    W naszym sklepie
    Zapraszamy do naszego sklepu www.eversun.pl
    Interaktywnie