Z cyklu “Jak wypromować salon kosmetyczny?”: stały klient i programy lojalnościowe

Jedną z zasad, jakimi powinniśmy się kierować próbując spopularyzować nasz gabinet jest ta mówiąca o zjednaniu sobie klienta. Z jednej strony stawiamy na skuteczną reklamę, sprawiając, że coraz więcej osób interesuje się naszym gabinetem, z drugiej staramy się o to, by nasz klient wyszedł z salonu nie tylko zadowolony, ale aby nasza oferta wysunęła się na pozycję prowadzącą w jego osobistym rankingu. Co zatem zrobić, aby klientki do nas wracały? Oczywiście, musimy stawiać na najwyższe standardy w naszej pracy, na wykwalifikowany personel o wysokiej kulturze osobistej i dobrym podejściu do klienta, na skuteczne preparaty kosmetyczne i zachęcający wystrój wnętrz. Nie jest to jednak wszystko, co możemy zrobić w tej materii i aby być krok do przodu w sferze obsługi klienta, należy pamiętać, że jest cała gama pomniejszych spraw i uprzejmości, jakie mogą przyczynić się do naszego sukcesu i być czynnikiem decydującym o ostatecznej opinii na nasz temat. O tym właśnie będzie dzisiejsza notka.

Wspomniałem wcześniej o drobnych uprzejmościach, na jakie możemy sobie pozwolić wobec naszych klientów. O co mi chodziło? Naturalnie o wszelkie miłe gratisy, które klientka będzie otrzymywać od nas po zabiegu. Mogą to być zarówno próbki kosmetyków, jakieś gadżety firmowe, bony zniżkowe na następną wizytę. Każda rzecz z osobna ma swoje własne zalety:

  • kosmetyki - zakładając, że w swoim salonie posiadamy bogatą gamę kosmetyków pielęgnacyjnych do domu oraz do użytku w solarium, rozdawanie klientkom próbek może okazać się bardzo dobrym krokiem. Należy jednak prowadzić tę próbkową kampanię z głową: jeśli damy nastolatce krem przeciwzmarszczkowy, a klientce o suchej skórze żel przeciwtrądzikowy, nie spodziewajmy się imponujących efektów. Rozdawanie próbek najlepiej polecić kosmetyczce, która wiedząc już, jaką cerę i potrzeby ma klientka, będzie potrafiła dobrać dla niej jak najlepszy preparat. Takie indywidualne traktowanie spotka się na pewno z dużą aprobatą – klientka poczuje, że w tym salonie liczymy się z jej potrzebami. Jeśli kosmetyk okaże się trafioną propozycją, kto wie, może nie tylko wróci do nas na kolejne zabiegi, ale również na zakupy, przyciągając siostrę, mamę, albo koleżanki?
  • gadżety – firmowe długopisy, notesy, czy kalendarze zawsze są mile widziane. Posiadając swoje logo pracujemy tak naprawdę na własną rozpoznawalność, a takie drobne upominki na pewno sprawią, że nie tylko obdarowane osoby będą o nas pamiętać, ale gadżety rzucą się w oczy również ich znajomym. Na każdym z tych gadżetów możemy nadrukować również numer telefonu – jeśli damy kilka sztuk jednej osobie, zapewne podzieli się nimi ze znajomymi. 100 długopisów z nadrukiem możemy nabyć już za ok. 40zł-50zł, więc nie jest to duży wydatek, a może się opłacić.
  • bony zniżkowe – chyba jedna z najskuteczniejszych metod przekonywania do nas klientki. Najlepiej, by podobnie jak kosmetyki, dysponować nimi dostosowując je do indywidualnych potrzeb. Jeśli klientka przyszła na zabieg antycellulitowy, następny zagwarantujmy jej z 10% upustem. Pokażmy, że umiemy docenić stałe klientki i dbamy o zadowolenie z naszych usług, również dzięki rabatom.

Osobną metodą na budowanie trwałych więzi na linii klient-salon są karty stałego klienta, czyli takie, po których wyrobieniu nasza klientka będzie mogła korzystać regularnie z atrakcyjnych upustów. Tutaj liczy się opracowanie atrakcyjnego programu zniżkowego: możemy np. wprowadzić zasadę, że karta stałego klienta gwarantuje 5% zniżki na wszystkie zabiegi i 10% zniżki na kosmetyki, a za każde wydane 100zł w salonie przysługuje jedna minuta solarium gratis. Szeroki zakres dodatkowych profitów zachęci do wyrobienia karty. Aspektem, na który warto zwrócić uwagę przy tej okazji jest sama estetyka karty stałego klienta. Wykażmy się tu odrobiną finezji – niech KSK będzie czymś superładnym, co każda kobieta zechce mieć w swoim portfelu – powinna być wykonana w taki sposób, by nie niszczyć się pod wpływem noszenia jej w torebce. Format karty płatniczej, lśniąca powierzchowność i ciekawy wzór sprawią, że karta nie tylko będzie mogła znaleźć miejsce w każdej portmonetce, ale wręcz będzie zachęcała swoim wyglądem do jej zdobycia.

breloczek Abacosun

Wśród sposobów na zjednanie sobie sympatii klientki są też takie, które zachęcają do namówienia na skorzystanie z oferty również kogoś bliskiego. Sprzyjają temu okolicznościowe promocje, np. atrakcyjne zniżki na zabiegi dla matki i córki na 26 maja, czy ciekawe promocje na 8 marca. Możemy przewidzieć promocję dla pary koleżanek, którym gwarantujemy np. 30% zniżkę na masaż. Takie akcje zachęcają do przyprowadzenia ze sobą drugiej osoby, pokazują, że jesteśmy wdzięczni za docenienie naszej oferty i zarekomendowanie nas komuś bliskiemu.

Możemy postawić też na bardziej rozbudowany program lojalnościowy, który przewidywał będzie dodatkowe przywileje, np. dla właścicielek KSK, które zachęcą jeszcze kogoś do wyrobienia sobie u nas karty. Przykładowo: za każdą osobę, która zachęci znajomą do skorzystania z min. jednego zabiegu i wyrobienia karty stałego klienta, tej pierwszej przysługiwać będzie dodatkowe 2% rabatu na zabiegi. Musimy w tym wypadku jednak uważać, by nie przesadzić z hojnością i ustalić jakiś górny limit: np. taki, gdy ogólna zniżka nie może przekraczać 25%.

Jak widać, sposobów na przekonanie do nas klienteli jest wiele i głównie wiążą się z atrakcyjnością naszej oferty i bogactwem programu lojalnościowego. Ponad wszystko jednak powinniśmy interesować się naszym klientem, dawać do zrozumienia, że w naszym salonie jego wymagania są najważniejsze. Pewną rolę może tu również odegrać kierownik, który powinien badać stopień zadowolenia klienta z zabiegów i obsługi, pytając co jakiś czas, czy zabieg spełnił oczekiwania itd. Oczywiście nie ma sensu dopytywać się o to przy każdej wizycie, ale od czasu do czasu dobrze jest wysondować, czy nasza klientela jest nastawiona do oferowanych przez salon usług entuzjastycznie.

Jeśli potrafimy podejść do problemów i wymagań klientki indywidualnie, umiemy sprostać jej oczekiwaniom, oferujemy wysoką jakość zabiegów uatrakcyjnioną przez ciekawy wygląd salonu, a do tego robimy coś ponad to wszystko, możemy wówczas powiedzieć o sobie, że w sferze obsługi nasze działania są naprawdę rozbudowane. Wobec sporej konkurencji i ciągłego postępu w kosmetyce musimy dbać o stały rozwój naszego salonu, naszych metod dostosowania się do potrzeb klientki. Jeśli umiemy słuchać i jesteśmy otwarci na to, co ma ona do powiedzenia, z całą pewnością to ciągłe doskonalenie oferty będzie nam przychodzić coraz łatwiej, niemal intuicyjnie.

Tags: , , ,

  • eversun - www.spaexpert.pl - sponsor bloga

    Solaria leace Solaria stojce Urzdzenia kosmetyczne do ciaa Urzdzenia kosmetyczne do twarzy
  • Podobne artykuły

    Odpowiedz , lub obserwuj wpis.

    Jedna Odpowiedź to “Z cyklu “Jak wypromować salon kosmetyczny?”: stały klient i programy lojalnościowe”

      4Avatars v0.3.1 v0.3.1
    1. Sebastian napisał/a::

      Ważnym elementem zwiększającym lojalność klientów jest indywidualne podejście. O ile jest to łatwe w salonach nie mających dużej liczby klientów, to w dużych salonach gdzie pracuje wiele osób ciężko jest zachować wrażenie, że każdy klient jest naszym najważniejszym klientem. W takich sytuacjach niezbędny okazuje się system zarządzania salonem. Przykładem może być program do prowadzenia salonu http://www.oblok.pl . W ramach takiego oprogramowania do prowadzenia salonu możesz w karcie klienta zapisywać ważne informacje o nim, lub wysyłać przypomnienia sms/email o wizytach. Miłym akcentem może być automatycznie wysłany z systemu sms lub email z życzeniami urodzinowymi. Klientowi, który wie, że o niego dbasz jest bardziej lojalny.

    Odpowiedź

    Musisz byZalogowany aby napisa komentarz.

    Wyposażenie Salonu Kosmetycznego
    Bądź na Bieżąco
    Wnioski do Urzędu Pracy
    Chcesz otworzyć własny salon za pieniądze z UP. Zgłoś się do nas ! Pomożemy Ci napisać wniosek. Więcej informacji TU


    Własna strona za 60 zł !!
    Rekomendacja mojsalon.pl
    salon kosmetyczny bez tajemnic

    Nowość! Teraz salony recenzowane w dziale "Wnętrza salonu" zyskują status polecanych przez naszego bloga. Szczegóły tutaj. Zgłoś także swój salon - to niepowtarzalna szansa na jego darmową promocję!
    Kontakt
    Wahasz się w wyborze sprzętu do swojego salonu kosmetycznego? Ekspert firmy Eversun służy swoim doświadczeniem. Jeśli chcesz pogadać z kimś o swoich planach i oczekujesz porady, napisz do mnie lub zadzwoń:

    Kontakt e-mail: sun@eversun.pl
    Numer GaduGadu: 3778979
    Telefon: 500 103 877
    W naszym sklepie
    Zapraszamy do naszego sklepu www.eversun.pl
    Interaktywnie

    My na