Salon kosmetyczny a zakupy grupowe – część 2

Temat zakupów grupowych poruszaliśmy w naszym portalu ponad rok temu. Niesłabnąca popularność tego modelu zakupowego skłania nas do powrotu do tego wciąż gorącego tematu i dodania kilku kolejnych uwag, które mogą okazać się pomocne dla osób, które rozważają promocję salonu za pośrednictwem tego typu portali.

Początki zakupów grupowych w Polsce

Pierwszym portalem, który odniósł w Polsce gigantyczny sukces był Groupon. Nie trzeba było długo czekać, aby w kolejce po zorientowanego na promocję klienta stanęły kolejne portale – głównym konkurentem dla Groupona stał się wkrótce Gruper. Choć ten pierwszy znany jest z najwyższej sprzedaży kuponów i największej liczby różnorodnych ofert, coraz większa liczba firm szuka alternatywnych sposobów promocji w ramach systemu zakupów grupowych. Główną przyczyną są wysokie prowizje grupowych gigantów, sięgające 50% ceny sprzedawanego kuponu. Czy promocja okupiona tak wysoką prowizją może się opłacać? Każdy musi we własnym zakresie odpowiedzieć sobie na to pytanie. Już w poprzednim artykule na ten temat podkreślaliśmy, że zakupów grupowych nie należy traktować jako sposobu na zarobek, a jako metodę promocji. Nietrudno bowiem zauważyć, że jeśli za pośrednictwem któregoś z powyższych portali sprzedamy z 50% rabatem usługę, której pierwotna cena wynosiła 100 zł, to salon otrzyma z tego tylko 25 zł. Taki ułamek pierwotnej ceny nie zawsze pokryje koszt materiałów i kosmetyków, nie mówiąc już o wynagrodzeniu pracownika i zapłaceniu rachunków.

Skutki popularności zakupów grupowych dla usług kosmetycznych

Nie da się ukryć, że model zakupów grupowych w ciągu niespełna dwóch lat spowodował wielkie zmiany w branży kosmetycznej. Do salonu trafił nowy typ klientki – nowy jednak tylko z nazwy, bo tak naprawdę w innych branżach typ ten znany jest od dawna. Jest to klientka korzystająca tylko z promocyjnych ofert i wyprzedaży, która nie skorzysta ponownie z oferty po standardowej cenie. Portale zakupów grupowych w swoim promowaniu branży kosmetycznej nie poprzestają jednak tylko na prezentacji ofert salonów. Coraz częściej można zauważyć nieśmiałą zachętę do przeprowadzania profesjonalnych zabiegów w zaciszu własnego domu. I nie mamy tu na myśli promowania salonów mobilnych. Chodzi o sprzedaż urządzeń kosmetycznych takich jak sprzęt do mikrodermabrazji, ultradźwięków, czy laserowej depilacji do domowego użytku. Za kwotę kilkuset złotych klientka może kupić sobie taki sprzęt i „zaoszczędzić” na wizytach u kosmetyczki. Klientka zatem dowiaduje się, że to, za co płaciła dotąd dyplomowanej kosmetyczce albo kosmetologowi, może wykonywać samodzielnie w domu, nie mając wiedzy, praktyki ani kierunkowego wykształcenia. Oczywiście późniejsze zadowolenie klientki z zakupu pozostawiamy bez komentarza.

Jak mądrze korzystać z zakupów grupowych?

Mimo iż model zakupów grupowych sukcesywnie przyczynia się do zaniżania wartości świadczonych usług oraz wpływa na sposób postrzegania jakości tych usług przez klientki (zbyt duża ilość sprzedanych kuponów=taśmowa obsługa kolejnych klientek i cięcie kosztów) wiele salonów nadal chętnie korzysta z tego sposobu promocji. Dziś zatem prezentujemy kilka dodatkowych rad, które nie pojawiły się w poprzednim artykule, a które mogą okazać się pomocne w minimalizowaniu ryzyka, jakie niesie za sobą taki pomysł na zdobycie klienta.

  1. Szukaj niższej prowizji – Twoje klientki szukają usługi o jak najniższej cenie, nic więc nie stoi na przeszkodzie, byś i Ty szukał/a portalu, który zaoferuje Ci dobrą promocję salonu pobierając za to jak najniższą prowizję. Jednym z portali, który zauważył potrzebę odprowadzania od kuponów niskiej prowizji jest Citeam. Portal zasłynął zaledwie 10% prowizją od sprzedanych kuponów, czym szybko zdobył sympatię firm i dzięki dobrym warunkom cenowym również zainteresowanie użytkowników.
  2. Negocjuj ofertę – jeśli uważasz, że proponowana liczba kuponów do sprzedaży jest za duża, a prowizja za wysoka, przystąp do negocjacji. To w końcu Ty jesteś stroną, która ponosi największy koszt tej promocji, podczas gdy koszt portalu względem zrealizowania oferty jest znikomy.
  3. Do promocji przystępuj tylko wówczas, gdy Twoi pracownicy mają w ciągu dnia mało pracy – jest to charakterystyczne zwłaszcza dla salonów, które dopiero rozpoczęły działalność. Zastanów się, przez jaki czas chcesz obsługiwać klientów z kuponem (np. 2 tygodnie), ile czasu zajmuje jeden zabieg i ile potencjalnie roboczogodzin w tygodniu Twoja kosmetyczka trwa w oczekiwaniu na klientki. Wówczas łatwiej Ci będzie ocenić, ile kuponów sprzedasz za pośrednictwem portalu.

    Przykład: salon zatrudnia 2 kosmetyczki na pełen etat, które w ciągu dnia obsługują po 3 klientki, średnio 1 klientka gości w salonie 1 godzinę. Załóżmy, że odstęp między kolejnymi klientkami powinien wynieść ok. kwadransa. Jeśli zabieg, który chcielibyśmy umieścić w promocji trwa średnio 40 minut, to łatwo policzyć, że każda kosmetyczka mogłaby obsłużyć dziennie ok. 5 klientek z kuponem. Przyjmując, że salon pracuje 5 dni w tygodniu daje to 50 zrealizowanych kuponów tygodniowo. Warto zrobić sobie taką symulację, by upewnić się jak długo będziemy realizować promocyjną usługę, a następnie podsumować jej wynik.

 

Tags: ,

  • eversun - www.spaexpert.pl - sponsor bloga

    Solaria leace Solaria stojce Urzdzenia kosmetyczne do ciaa Urzdzenia kosmetyczne do twarzy
  • Podobne artykuły

    Odpowiedz , lub obserwuj wpis.

    2 komentarze to “Salon kosmetyczny a zakupy grupowe – część 2”

      4Avatars v0.3.1 v0.3.1
    1. Scoupon.pl napisał/a::

      Dobry artykuł, który pokazuje jakie należy podjąć działania aby dobrze wykorzystać potencjał zakupów grupowych. Kupony to potężne narzędzie promocji i nieumiejętność zarządzania procesem wykonywania usługi może doprowadzić firmę do bankructwa.

    2. 4Avatars v0.3.1 v0.3.1
    3. Vera napisał/a::

      Ja czasami skuszę się na zabieg kupiony na grouponie i praktycznie zawsze wychodzę po takim zabiegu średnio zadowolona. Usługa jest wykonywana byle jak i nie zachęca do ponownego odwiedzenia salonu. A w moim przypadku jest tak, że kupuję kupon aby sprawdzić jakość usługi w danym miejscu i przekonać się czy warto do niego wrócić i zapłacić pełną cenę za usługę. Natomiast jeśli chcę mieć pewność wykonanego zabiegu wybieram swoje sprawdzone miejsca i nie decyduję się na zakup kuponu.

    Odpowiedź

    Musisz byZalogowany aby napisa komentarz.

    Wyposażenie Salonu Kosmetycznego
    Bądź na Bieżąco
    Wnioski do Urzędu Pracy
    Chcesz otworzyć własny salon za pieniądze z UP. Zgłoś się do nas ! Pomożemy Ci napisać wniosek. Więcej informacji TU


    Własna strona za 60 zł !!
    Rekomendacja mojsalon.pl
    salon kosmetyczny bez tajemnic

    Nowość! Teraz salony recenzowane w dziale "Wnętrza salonu" zyskują status polecanych przez naszego bloga. Szczegóły tutaj. Zgłoś także swój salon - to niepowtarzalna szansa na jego darmową promocję!
    Kontakt
    Wahasz się w wyborze sprzętu do swojego salonu kosmetycznego? Ekspert firmy Eversun służy swoim doświadczeniem. Jeśli chcesz pogadać z kimś o swoich planach i oczekujesz porady, napisz do mnie lub zadzwoń:

    Kontakt e-mail: magda@eversun.pl
    Telefon: 583500077
    W naszym sklepie
    Zapraszamy do naszego sklepu www.eversun.pl
    Interaktywnie