Salon kosmetyczny a zakupy grupowe – część 2

Temat zakupów grupowych poruszaliśmy w naszym portalu ponad rok temu. Niesłabnąca popularność tego modelu zakupowego skłania nas do powrotu do tego wciąż gorącego tematu i dodania kilku kolejnych uwag, które mogą okazać się pomocne dla osób, które rozważają promocję salonu za pośrednictwem tego typu portali.

Początki zakupów grupowych w Polsce

Pierwszym portalem, który odniósł w Polsce gigantyczny sukces był Groupon. Nie trzeba było długo czekać, aby w kolejce po zorientowanego na promocję klienta stanęły kolejne portale – głównym konkurentem dla Groupona stał się wkrótce Gruper. Choć ten pierwszy znany jest z najwyższej sprzedaży kuponów i największej liczby różnorodnych ofert, coraz większa liczba firm szuka alternatywnych sposobów promocji w ramach systemu zakupów grupowych. Główną przyczyną są wysokie prowizje grupowych gigantów, sięgające 50% ceny sprzedawanego kuponu. Czy promocja okupiona tak wysoką prowizją może się opłacać? Każdy musi we własnym zakresie odpowiedzieć sobie na to pytanie. Już w poprzednim artykule na ten temat podkreślaliśmy, że zakupów grupowych nie należy traktować jako sposobu na zarobek, a jako metodę promocji. Nietrudno bowiem zauważyć, że jeśli za pośrednictwem któregoś z powyższych portali sprzedamy z 50% rabatem usługę, której pierwotna cena wynosiła 100 zł, to salon otrzyma z tego tylko 25 zł. Taki ułamek pierwotnej ceny nie zawsze pokryje koszt materiałów i kosmetyków, nie mówiąc już o wynagrodzeniu pracownika i zapłaceniu rachunków.

Skutki popularności zakupów grupowych dla usług kosmetycznych

Nie da się ukryć, że model zakupów grupowych w ciągu niespełna dwóch lat spowodował wielkie zmiany w branży kosmetycznej. Do salonu trafił nowy typ klientki – nowy jednak tylko z nazwy, bo tak naprawdę w innych branżach typ ten znany jest od dawna. Jest to klientka korzystająca tylko z promocyjnych ofert i wyprzedaży, która nie skorzysta ponownie z oferty po standardowej cenie. Portale zakupów grupowych w swoim promowaniu branży kosmetycznej nie poprzestają jednak tylko na prezentacji ofert salonów. Coraz częściej można zauważyć nieśmiałą zachętę do przeprowadzania profesjonalnych zabiegów w zaciszu własnego domu. I nie mamy tu na myśli promowania salonów mobilnych. Chodzi o sprzedaż urządzeń kosmetycznych takich jak sprzęt do mikrodermabrazji, ultradźwięków, czy laserowej depilacji do domowego użytku. Za kwotę kilkuset złotych klientka może kupić sobie taki sprzęt i „zaoszczędzić” na wizytach u kosmetyczki. Klientka zatem dowiaduje się, że to, za co płaciła dotąd dyplomowanej kosmetyczce albo kosmetologowi, może wykonywać samodzielnie w domu, nie mając wiedzy, praktyki ani kierunkowego wykształcenia. Oczywiście późniejsze zadowolenie klientki z zakupu pozostawiamy bez komentarza.

Jak mądrze korzystać z zakupów grupowych?

Mimo iż model zakupów grupowych sukcesywnie przyczynia się do zaniżania wartości świadczonych usług oraz wpływa na sposób postrzegania jakości tych usług przez klientki (zbyt duża ilość sprzedanych kuponów=taśmowa obsługa kolejnych klientek i cięcie kosztów) wiele salonów nadal chętnie korzysta z tego sposobu promocji. Dziś zatem prezentujemy kilka dodatkowych rad, które nie pojawiły się w poprzednim artykule, a które mogą okazać się pomocne w minimalizowaniu ryzyka, jakie niesie za sobą taki pomysł na zdobycie klienta.

  1. Szukaj niższej prowizji – Twoje klientki szukają usługi o jak najniższej cenie, nic więc nie stoi na przeszkodzie, byś i Ty szukał/a portalu, który zaoferuje Ci dobrą promocję salonu pobierając za to jak najniższą prowizję. Jednym z portali, który zauważył potrzebę odprowadzania od kuponów niskiej prowizji jest Citeam. Portal zasłynął zaledwie 10% prowizją od sprzedanych kuponów, czym szybko zdobył sympatię firm i dzięki dobrym warunkom cenowym również zainteresowanie użytkowników.
  2. Negocjuj ofertę – jeśli uważasz, że proponowana liczba kuponów do sprzedaży jest za duża, a prowizja za wysoka, przystąp do negocjacji. To w końcu Ty jesteś stroną, która ponosi największy koszt tej promocji, podczas gdy koszt portalu względem zrealizowania oferty jest znikomy.
  3. Do promocji przystępuj tylko wówczas, gdy Twoi pracownicy mają w ciągu dnia mało pracy – jest to charakterystyczne zwłaszcza dla salonów, które dopiero rozpoczęły działalność. Zastanów się, przez jaki czas chcesz obsługiwać klientów z kuponem (np. 2 tygodnie), ile czasu zajmuje jeden zabieg i ile potencjalnie roboczogodzin w tygodniu Twoja kosmetyczka trwa w oczekiwaniu na klientki. Wówczas łatwiej Ci będzie ocenić, ile kuponów sprzedasz za pośrednictwem portalu.

    Przykład: salon zatrudnia 2 kosmetyczki na pełen etat, które w ciągu dnia obsługują po 3 klientki, średnio 1 klientka gości w salonie 1 godzinę. Załóżmy, że odstęp między kolejnymi klientkami powinien wynieść ok. kwadransa. Jeśli zabieg, który chcielibyśmy umieścić w promocji trwa średnio 40 minut, to łatwo policzyć, że każda kosmetyczka mogłaby obsłużyć dziennie ok. 5 klientek z kuponem. Przyjmując, że salon pracuje 5 dni w tygodniu daje to 50 zrealizowanych kuponów tygodniowo. Warto zrobić sobie taką symulację, by upewnić się jak długo będziemy realizować promocyjną usługę, a następnie podsumować jej wynik.

 

Tags: ,

  • eversun - www.spaexpert.pl - sponsor bloga

    Solaria leace Solaria stojce Urzdzenia kosmetyczne do ciaa Urzdzenia kosmetyczne do twarzy
  • Podobne artykuły

    Odpowiedz , lub obserwuj wpis.

    2 komentarze to “Salon kosmetyczny a zakupy grupowe – część 2”

      4Avatars v0.3.1 v0.3.1
    1. Scoupon.pl napisał/a::

      Dobry artykuł, który pokazuje jakie należy podjąć działania aby dobrze wykorzystać potencjał zakupów grupowych. Kupony to potężne narzędzie promocji i nieumiejętność zarządzania procesem wykonywania usługi może doprowadzić firmę do bankructwa.

    2. 4Avatars v0.3.1 v0.3.1
    3. Vera napisał/a::

      Ja czasami skuszę się na zabieg kupiony na grouponie i praktycznie zawsze wychodzę po takim zabiegu średnio zadowolona. Usługa jest wykonywana byle jak i nie zachęca do ponownego odwiedzenia salonu. A w moim przypadku jest tak, że kupuję kupon aby sprawdzić jakość usługi w danym miejscu i przekonać się czy warto do niego wrócić i zapłacić pełną cenę za usługę. Natomiast jeśli chcę mieć pewność wykonanego zabiegu wybieram swoje sprawdzone miejsca i nie decyduję się na zakup kuponu.

    Odpowiedź

    Musisz byZalogowany aby napisa komentarz.

    Wyposażenie Salonu Kosmetycznego
      Fotele kosmetyczne i leżanki kosmetyczne.

      Fotele kosmetyczne i leżanki kosmetyczne.

      Czemu warto wybrać fotel kosmetyczny? Fotel kosmetyczny jest czy leżanka kosmetyczna lub medyczna. Fotel kosmetyczny posiada więcej funkcji. Gdy...
      Jak wybrać fotel pedicure SPA?

      Jak wybrać fotel pedicure SPA?

      Urządzenie stanowiska do pedicure SPA jest niezwykle istotnym przedsięwzięciem dla każdego salonu. Fotel do zabiegów tego typu jest często...
    Bądź na Bieżąco


    Własna strona za 60 zł !!
    Rekomendacja mojsalon.pl
    salon kosmetyczny bez tajemnic

    Nowość! Teraz salony recenzowane w dziale "Wnętrza salonu" zyskują status polecanych przez naszego bloga. Szczegóły tutaj. Zgłoś także swój salon - to niepowtarzalna szansa na jego darmową promocję!
    Kontakt
    Wahasz się w wyborze sprzętu do swojego salonu kosmetycznego? Ekspert firmy Eversun służy swoim doświadczeniem. Jeśli chcesz pogadać z kimś o swoich planach i oczekujesz porady, napisz do mnie lub zadzwoń:

    Kontakt e-mail: magda@eversun.pl
    Telefon: 583500077
    W naszym sklepie
    Zapraszamy do naszego sklepu www.eversun.pl
    Interaktywnie