Salon na piętrze – jak go uatrakcyjnić?

893163_stairs

foto sxc/autor Herman Brinkman

Wiele salonów kosmetycznych jest zlokalizowanych na piętrze. Dla samego świadczenia usług nie ma to może wielkiego znaczenia, natomiast dla jego promocji może już takowe posiadać – zwłaszcza, gdy zaniedbamy sprawy związane z przyciągnięciem uwagi potencjalnych klientów do naszego punktu. Salon zlokalizowany na piętrze nie ma witryny, często w tej samej bramie, z której można wejść do salonu, są świadczone też inne usługi, bądź znajdują się sklepy. Co zrobić, by salon był widoczny już z daleka, nawet jeśli witryny nie posiada? Jak sprawić, by osoby często przechodzące obok salonu zdawały sobie sprawę, że w pobliżu jest  gabinet kosmetyczny i że, być może, oferuje on coś dla nich interesującego?

Kluczem może być odpowiednia reklama świetlna, czyli neon. Dobrze zaprojektowany i zwracający uwagę nie tylko przejmie wiele funkcji witryny (m.in. pokaże nazwę salonu i logo, przekaże istotne dla salonu informacje, wyświetli godziny otwarcia, numer telefonu), ale też będzie posiadał te zalety, których witryna nie ma. Neon jest podświetlaną formą reklamy, a co za tym idzie, jest doskonale widoczny również po zmroku. Jest to szczególnie istotne późną jesienią i zimą, gdy nierzadko już po 16.00 zawartość niepodświetlanych witryn i szyldów jest dla przeciętnego przechodnia mniej zamująca. W sytuacji, gdy niepodświetlane formy reklamy zapewne by zawiodły, neon pokazuje swą skuteczność w pełnej krasie.

Inna sprawa to prywatność naszych klientek. Ozdabiając witrynę często chcemy uniknąć sytuacji, w której nasze klientki czułyby się niekomfortowo z powodu zaglądających przez szybę osób. Jeśli witryna ma widok na stanowiska makijażu, czy manicure to w zasadzie nie jest problem – w sytuacji, gdy witryna wychodzi na stanowisko pielęgnacji twarzy, czy fryzjerskie, sprawa wygląda trochę inaczej. Mając neon zamiast witryny większość ważnych informacji możemy umieścić właśnie na nim. Dodatkowe info, np. o aktualnych promocjach możemy zaprezentować za pomocą bannera – coraz częściej z resztą taka forma reklamy jest dodatkiem do hurtowych zakupów profesjonalnych kosmetyków i urządzeń.

Niezależnie od tego, czy nasz salon jest zlokalizowany na piętrze, czy na parterze, czy posiadamy witrynę, czy też nie – istnieją skuteczne sposoby na uwidocznienie gabinetu i zainteresowanie potencjalnego klienta. A o to w końcu chodzi.

Dodaj komentarz