3 porady, jak zwiększyć ruch w solarium

W branży solaryjnej nastał bardzo specyficzny czas. Liczne artykuły i programy w tv, przedstawiające opalanie w solarium w bardzo złym świetle mają swój wpływ na obroty salonów. Mniejsze przychody to jedno, a klienci, którzy – zamiast racjonalnie korzystać z dobrodziejstw opalania, całkowicie z niego rezygnują, to drugie. Jak zatem budować wizerunek salonu solarium, by ponownie zyskać zaufanie klientów i by sobie na to zaufanie zapracować? [member]

  • Edukacja

Zarówno klientów, jak i personelu. Obecnie powinniśmy być nastawieni na rzeczowe podejście do tematu opalania i rzetelnie przedstawiać naszym klientom zarówno korzyści, jak i zagrożenia z niego wynikające. A tych pierwszych jest przecież wcale niemało – nie chodzi przecież tylko o efekt wizualny, czyli opaleniznę. Warto indywidualnie podchodzić do każdego klienta i planować z nim najdogodniejszy czas opalania, jak i częstotliwość wizyt – by sesje na solarium były dla niego bezpieczne, a sam salon ugruntowywał swój profesjonalny wizerunek. W edukacji jest również miejsce na promowanie kosmetyków solaryjnych, które pomagają zadbać o optymalny stan skóry, ale również przyspieszają opalanie, dzięki czemu sesja może trwać krócej. Solaria jak najbardziej więc powinny nastawiać się na proponowanie swoim klientom takich kosmetyków i na zysk ze sprzedaży detalicznej.

  • Jakość jest priorytetem

Zaniżanie cen do granic możliwości nigdy nie było szczególnie korzystne i prędzej czy później do takich właśnie wniosków doprowadzało każdego właściciela salonu. W obecnej sytuacji opalanie za kilkadziesiąt groszy stawia salon w jeszcze mniej korzystnym świetle niż rok, czy dwa lata temu. Lepiej zaproponować korzystną, ale konkurencyjną cenę i w niej zaoferować klientowi wysokiej klasy, bezpieczny i spełniający wszelkie normy sprzęt, a także opiekę rzetelnego i kompetentnego personelu. Po raz kolejny wróćmy do tematu edukacji: warto jest uświadamiać klientom, za co tak naprawdę płacą w naszym salonie 1,20zł za minutę opalania. Że sprzęt jest dobry jakościowo, że daje szybsze efekty, że dzięki temu szybciej się opalimy, więc w efekcie zaoszczędzimy – i to z lepszym skutkiem dla kondycji skóry.

  • Nowe usługi w solarium

Jak najbardziej warto przyciągać klientów świadcząc nowe usługi i przez to pokazywać nasz biznes w zdecydowanie lepszym świetle. Możemy np. zaproponować naszym klientkom solarium wyposażone w lampy kolagenowe, które nie będzie opalać, za to zadziała przeciwzmarszczkowo. Coraz więcej osób interesuje się tym tematem przede wszystkim dlatego, że takie solarium przeciwzmarszczkowe jest w stanie zapewnić poprawę kondycji skóry w połączeniu z oferowaniem przyjemnego dla ciała relaksu. Wbrew pozorom wiele osób stało się klientami solarium nie dla samego brązu, ale również dla lepszego samopoczucia – ci klienci odwiedzają salony zwłaszcza jesienią i zimą, gdy dzień jest krótszy i światła jest mniej. Tym klientom możemy zaproponować również tzw. Słoneczną Łączkę, czyli program zdrowego opalania, który czerpie inspirację z naturalnego światła słonecznego. Jest to świetna alternatywa dla tradycyjnego solarium, a coraz częściej również uzupełnienie standardowej oferty salonów o coś nowego i wzbudzającego duże zainteresowanie.  [/member]

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.