3 powody, dla których warto postawić na salon autoryzowany

Jak już niejednokrotnie pisaliśmy, ogromną rolę dla naszego salonu ma zbudowanie odpowiedniego wizerunku. W większości dużych, ale i mniejszych miast konkurencja w sektorze usług beauty&SPA jest duża – aby wyróżnić się na tle tej właśnie konkurencji, potrzebna jest m.in. odpowiednia promocja. Z pewnością warto jest pracować nad atrakcyjnym wizerunkiem salonu, nad jego wiarygodnością i profesjonalną otoczką. W tym może pomóc prowadzenie biznesu pod szyldem znanej marki. Jakie korzyści płyną z faktu autoryzowania gabinetu? [member]

  • Zaufanie klientów – większość kobiet, ale również mężczyzn chętniej zawierza markom, które już zna. Jeśli klientka na co dzień używa szamponów i odżywek marki X, prawdopodobnym jest, że zainteresuje ją salon fryzjerski, który pracuje na profesjonalnej linii tej właśnie firmy. Dla klientki „autoryzowany salon” oznacza nie tylko kosmetyki danej marki, ale i przestrzeganie standardów danej marki, profesjonalną obsługę w oparciu o szkolenia, jak również – a może przede wszystkim – wysoką jakość usług.
  • Rozpoznawalność – młode salony, budujące swoją markę od podstaw muszą włożyć sporo wysiłku – a przeważnie też pieniędzy – w promocję. W przypadku salonów autoryzowanych sytuacja jest o tyle prostsza, że marka o rozpoznawalność zadbała za nas sama. Mało tego, często umowa z franczyzodawcą, czy też marką udostępniającą swoje logo mówi o przekazywaniu materiałów reklamowych na rzecz salonu. Robi tak m.in. producent kosmetyków i sprzętu kosmetycznego Abacosun. Jakie będą to materiały, zależy od danej marki, niektóre stawiają przede wszystkim na szeroką gamę artykułów papierowych, inne idą o krok dalej, udostępniając salonowi chociażby podświetlany szyld.
  • Dodatkowy zarobek – bardzo często autoryzowany salon to nie tylko miejsce świadczenia usług kosmetycznych, czy fryzjerskich, ale również punkt sprzedaży detalicznej produktów danej marki – kosmetyków z profesjonalnych linii, które są nie do kupienia w sklepach kosmetycznych, czy drogeriach. Eksponując logo marki możemy zatem przyciągnąć nie tylko osoby zorientowane na skorzystanie z pomocy kosmetyczki, ale również te, które chcą zrobić kosmetyczne zakupy. A wtedy to już w dużej mierze od nas zależy, czy klientka wyjdzie z salonu tylko z torbą zakupów, czy też skorzysta z którejś usługi. Z pewnością mogą tu pomóc promocje łączone, gdy np. zakupy na określoną kwotę upoważniają do zniżki na wybraną usługę. [/member]

Dodaj komentarz